Plantada del Govern
Veto parcial a les grans elèctriques en la investigació
El Govern no té intenció d’atendre la petició de les grans elèctriques de participar directament en la comissió d’investigació sobre les causes de l’apagada que va paralitzar Espanya la setmana passada. La patronal Aelec (que agrupa les grans distribuïdores Iberdrola, Endesa i EDP) havia reclamat ser part del comitè d’anàlisi creat per la Moncloa, però s’ha trobat amb la negativa de l’Executiu.
La vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica, Sara Aagesen, va mantenir una conversa telefònica amb la presidenta d’Aelec, Marina Serrano, i li va traslladar que la comissió d’investigació no inclou entre els seus membres cap operador elèctric i així continua sent, segons fonts governamentals. Tampoc hi participa directament REE, l’operador del sistema elèctric, malgrat que així ho havia assegurat l’associació de les elèctriques. A més, la comisiónha ampliat les indagacions reclamant informació extra a les grans productores amb més de 1.000 megawatts (MW) de potència conjunta arreu del país, com Iberdrola, Endesa, Naturgy, Repsol, EDP o Acciona Energía.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Una setmana desaparegut Els Mossos investiguen la mort d’un jove italià en un hotel de Barcelona en circumstàncies poc clares
- Agressions sexuals Una nena de 9 anys revela després d’una xerrada del 25-N en una escola de Palma que el seu oncle la violava
- Assassinat sense resoldre El sospitós principal del crim d’Helena Jubany es nega a declarar
- Sorteig Extraordinari de Nadal ¿Pot un vident encertar el número del Gordo de la Loteria de Nadal?
- Increment del 2,7% Les pensions contributives pujaran 40 euros de mitjana al mes el 2026
