Apagada
L'Audiència Nacional obre una investigació per determinar si l'apagada va ser ciberterrorisme
Demana informes al Centre Cristològic Nacional i a Red Eléctrica
El jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama ha acordat incoar diligències prèvies per investigar si l'apagada a la xarxa elèctrica espanyola d'ahir que va afectar a tot el territori nacional va poder ser un acte de sabotatge informàtic en infraestructures crítiques espanyoles i que en aquest cas encaixarien en un delicte de terrorisme de l'article 573.1 i 2 del Codi Penal.
En una interlocutòria, el magistrat acorda com a primeres diligències requerir al Centre Cristològic Nacional i a Red Eléctrica Corporación SA l'elaboració de sengles informes perquè en un termini improrrogable de deu dies indiquin la o les causes que van motivar l'apagada. De la mateixa manera, sol·licita a la Prefectura d'Informació de Policia perquè, també en un termini de deu dies, presenti informe preliminar sobre els fets esdevinguts.
El jutge explica que l'incident va ocórrer ahir sobre les 12.30 hora espanyola i va afectar a sistemes informàtics que suporten infraestructures que proporcionen els serveis essencials a la societat com salut, energia, indústria, transport, etc., la qual cosa ha suposat "una situació crítica per al benestar i sentiment de seguretat de tots els ciutadans".
- Animació Netflix confirma la seqüela de 'KPop Demon Hunters' després de l’èxit de la primera entrega
- Carrera viral d’obstacles El parc de jocs extrem per a adults de Cornellà
- Estratègia industrial Markus Haupt, CEO de Seat: «No tenim prevista una reducció de plantilla per assolir objectius de rendibilitat»
- Castells La diada de Sant Fèlix 2026 ja té les quatre caps de cartell: Verds, Joves, Vella i Jove de Tarragona
- Allau mortal Simulacre d’accident d’esquí fora pista a La Molina
