Investigació
El jutge del cas Begoña Gómez cita Murtra com a testimoni
El president de Telefónica compareixerà el 28 de maig pel ‘software’ del màster
El president de Telefónica, Marc Murtra, ha sigut citat en qualitat de testimoni pel jutge Juan Carlos Peinado el 28 de maig en el marc de la part de la seva investigació relacionada amb la gestió i el finançament del software utilitzat en la càtedra que la dona del president del Govern, Begoña Gómez, va codirigir a la Universitat Complutense.
En una providència a la qual ha tingut accés aquest diari, el titular del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid s’avança a la petició feta per les acusacions populars per a la citació de Mutra i d’altres directius i exdirectius d’Indra i Google, totes relacionades amb "les persones que de manera directa van desenvolupar els treballs tècnics i institucionals" que van permetre la creació d’aquest sistema operatiu.
La compareixença de Murtra s’emmarca en les seves responsabilitats com a expresident d’Indra, en relació amb la gestió del software del qual s’investiga si va poder ser objecte d’apropiació indeguda per Gómez, a la qual també s’acusa d’intrusisme en relació amb aquest assumpte. A més de l’actual president de Telefónica, per a aquell mateix dia el jutge Peinado ha citat, igualment com a testimoni, Manuel Ausaverri, director d’estratègia d’Indra, i Fernando Abril Martorell, exdirector executiu de la companyia.
"No va enlloc"
Aquestes citacions les va qualificar el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, com "una més de Peinado". Segons el parer del ministre i líder dels socialistes madrilenys, d’acord amb el que recull Europa Press, l’instructor "continua pedalant en una causa que no va enlloc" i va insistir que, com ja ha dit "moltes vegades", segons la seva opinió, el cas judicial de la dona de Pedro Sánchez "no hauria d’estar ni obert".
Per al dia 14 de maig, l’instructor de la causa ha reservat la citació d’altres testimonis, entre qui es troba l’actual vicepresident de Telefónica, Rosauro Varo, que també és membre del consell d’administració d’Acciona Energía.
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Disrupció tecnològica «Els artistes plàstics estan fotuts»: la intel·ligència artificial posa cap per avall el sector de la publicitat
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
