Al Congrés
Rufián acusa Junts de donar suport al Govern a canvi de llocs en els consells d’administració de Renfe o Aena
El portaveu d’ERC respon als postconvergents després que els acusessin que el caos a Rodalies es deu a la seva «ajuda inestimable»

Fa una setmana, el diputat de Junts al Congrés, Isidre Gavín, va denunciar que el caos de Rodalies es deu, en part, a l’«ajuda inestimable» d’ERC. Unes paraules que van enervar el portaveu dels republicans a la Cambra baixa, Gabriel Rufián, que va titllar Gavín de «miserable». Aquest dimecres, Rufián els ha donat la rèplica –«L’únic que faig és respondre’ls», ha dit– acusant Junts de donar suport al Govern a canvi de situar els seus «col·legues» en els consells d’administració de Renfe o Aena.
Durant una intervenció en la qual estava criticant Pedro Sánchez les milers d’incidències que han de suportar els ciutadans de Catalunya a Rodalies, Rufián ha assegurat que l’actitud d’ERC és intentar «arreglar» les coses, que la del PSC és «entorpir» i la de Junts és «aprofitar-se» del caos. «Imaginin-se la impunitat mediàtica i digital que té aquesta gent per destrossar-nos a nosaltres per negociar el traspàs de Rodalies mentre col·loquen els seus amics en el consell d’administració de Renfe», ha denunciat a l’hemicicle mentre assenyalava el grup postconvergent.
«Sempre responem a les agressions i sempre em quedo curt», ha dit minuts després el portaveu d’ERC als passadissos de la Cambra baixa després d’assegurar que ERC no es deixarà trepitjar per Junts «per molt que creguin que són els amos de Catalunya». I aquí, ha tornat a criticar que els postconvergents fa anys que diuen que en la seva formació són «uns venuts» quan els de Carles Puigdemont «voten a canvi de Renfe, d’Aena i de col·locar els seus col·legues en els consells d’administració».
La polèmica per la llei
Notícies relacionadesA més, Rufián no ha volgut quedar-se aquí. També ha lamentat que Junts tiri endavant formacions amb el PP, amb Vox i amb «un PSOE que està fent xantatge», amb referència a la proposició de llei dels postconvergents per desallotjar ocupes en 48 hores i que es va admetre a tràmit aquest dimarts amb el recolzament d’aquestes formacions. «Em sembla una vergonya», ha dit. Rufián ja va respondre ahir a aquesta norma amb un missatge a les xarxes socials amb la icona d’una rata.
Una publicació que ha molestat molt les files de Junts. «Rates, polls, escarabats, voltors... el tipus d’animals que els nazis utilitzaven per deshumanitzar els jueus abans de l’holocaust», ha denunciat el diputat autonòmic postconvergent Francesc de Dalmases a X, abans Twitter. I no s’ha quedat aquí, ha titllat Rufián d’«indocumentat sense estudis ni coneixement que en la seva vida ha acabat un llibre» i que per això no sap que la «pitjor política» és la del «totalitarisme».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora