El Tribunal de Comptes detecta irregularitats en les despeses d'Aliança Catalana a les eleccions municipals de 2023
El partit va superar el límit de despesa i va rebre aportacions que no compleixen els requisits legals
Sílvia Orriols, a lAjuntament de Ripoll.
El Tribunal de Comptes ha detectat irregularitats en les despeses d'Aliança Catalana corresponents a les últimes eleccions municipals del 2023. L'informe apunta que la formació d'extrema dreta que lidera Sílvia Orriols va superar en 359,62 euros el límit de despesa. El topall màxim que es podien gastar era de 3.516, però les factures van ascendir fins a 3.875, és a dir, un excés del 10,23%. Pel que fa a les aportacions que va rebre el partit, el Tribunal de Comptes assenyala que una aportació privada de 500 euros no compleix la Llei Orgànica del Règim Electoral (LOREG), que obliga a acreditar el nom, domicili i DNI. AC també va rebre 3.024 euros d'aportacions per la campanya que no es van acreditar segons estableix la LOREG.
Tal com recorda la Sindicatura de Comptes, superar el límit de despesa suposa una "irregularitat sancionable" tipificada com a molt greu a l'article 17 de la llei sobre finançament de partits i que pot suposar una multa.
En l'àmbit de les despeses per operacions ordinàries, l'informe detecta que es van gastar 1.070 euros que no estan justificats amb una factura. Per aquest motiu, el Tribunal de Comptes considera que aquesta despesa no es pot finançar amb subvencions electorals.
Notícies relacionadesEls avisos de l'informe del Tribunal de Comptes no s'acaben aquí. Assenyala que Aliança Catalana no va acreditar l'obertura d'un compte bancari específic per a les despeses de les eleccions municipals del 2023, cosa que exigeix la LOREG. D'aquesta manera, apunta que tots els cobraments i pagaments que ha declarat es van fer en efectiu, incomplint la legalitat.
Davant d'aquesta situació, el Tribunal de Comptes proposa reduir la subvenció electoral d'Aliança Catalana del doble de l'import dels recursos que va rebre el partit d'extrema dreta sense estar prou acreditats, és a dir, 7.049 euros. D'altra banda, també se li resta 327 euros, que és el que es van gastar de més.
- Detenen un agent de la Policia Local de la Jonquera per trencar una ordre d’allunyament i conduir begut
- Drets laborals Aida Casanova, advocada de família: “El permís per hospitalització no ha de començar el dia de l'ingrés”
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Que no guanyi la maldat
- Crisi educativa a Catalunya Els professors en vaga retreuen al Govern que ignori el seu malestar: «No han entès que això va molt més enllà del sou»
- Informe de la Síndica de Greuges 2025 Més de cinc anys per entrar en una residència a Catalunya: la Síndica apressa a transformar per complet l’Administració
