"¡Envieu d’una puta vegada l’alerta!"
La tensió va marcar el debat sobre com comunicar l’emergència a la població per posar-se fora de perill. Això va fer perdre els nervis, entre d’altres, al president de la Diputació de València.

L’evidència cada vegada més clara no és només que l’SMS d’alerta de la dana va arribar tard el 29 d’octubre passat, sinó que la sensació dins del Cecopi és que també s’estava arribant tard. "¡Envieu ja d’una puta vegada l’alerta!", va dir en un dels moments de tensió el mateix president de la Diputació de València, Vicent Mompó, membre del Cecopi i present en la reunió.
Ho va avançar ahir TVE i ho va confirmar aquest diari. Aquell moment de crisi, amb tot, es va produir més enllà de les 19.00 h, no abans. Fonts presencials constaten els dubtes de la consellera de Justícia i les contínues trucades, algunes amb el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i en què participava també el president de la diputació.
Notícies relacionadesDiversos testimonis confirmen que tant Mompó com Emilio Argüeso, llavors secretari autonòmic d’Emergències (destituït per Mazón), van ser els més vehements. Argüeso també incidiria als tècnics que no es tractava d’un missatge acadèmic, que no s’hi donés més voltes, expliquen testimonis.
Durant més d’una hora es va estar debatent sobre múltiples aspectes tècnics. La tensió va ser màxima. El president estava absent i gairebé quatre mesos després, encara no és clar a quina hora va arribar al centre de l’Eliana.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"