Entitat de la UE
Moreno presidirà el Comitè Europeu de les Regions el 2027
El president de la Junta d’Andalusia, Juan Manuel Moreno, va ser elegit ahir de manera definitiva com a candidat del seu partit a nivell europeu per liderar el Comitè de les Regions de la Unió i una pacte entre els conservadors i els socialistes li permetrà ocupar la presidència durant dos anys i mig. Així, Moreno dirigirà aquest organisme a partir del 2027.
El Partit Popular Europeu es va reunir ahir per decidir els noms dels seus candidats a la presidència del Comitè, l’únic precandidat del qual era Moreno, i la representació del grup, que ocuparà la finlandesa Sari Rautio. Fins ara el president de la Junta ocupava la vicepresidència per Espanya. "¡Li desitgem molt èxit en el camí que l’espera!", van compartir els populars europeus.
Un repte que des d’Andalusia ha decidit afrontar des del seu "profund compromís amb Europa", va explicar el president de la Junta en la seva intervenció, una decisió que va reconèixer és "tot un repte" que ha "meditat". Així, el dirigent popular va assenyalar que "estem en un moment crucial en la història de la Unió Europea", per enumerar la guerra d’Ucraïna i la nova Administració nord-americana liderada per Donald Trump. Moreno compartirà el mandat amb la candidata dels socialistes, la vicealcaldessa de Budapest, Kata Tüttö. La votació serà el pròxim 20 de febrer.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Apunt Camí de l’urinari
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
