La Moncloa refreda la reunió amb Puigdemont
El Govern no té agendada una reunió entre Pedro Sánchez i Carles Puigdemont i de moment descarta que se celebri a curt termini. Hi ha disposició per celebrar-la, com ja va traslladar el mateix president del Govern, però s’imposa la lògica de vincular-la a «solemnitzar» algun acord transcendental com serien els Pressupostos. A la Moncloa s’ha anat refredant la urgència d’aquesta trobada, que Junts reclama per visibilitzar l’aplicació de l’«amnistia política», i el ministre de Presidència i Justícia i principal negociador amb els independentistes, Félix Bolaños, tornava a posar-la en quarantena ahir a l’assegurar durant una entrevista a RAC1 que «les escenificacions no són tan importants».
El que és «essencial» en la relació amb Junts no passaria per aquesta reunió, sinó per avançar en acords com el d’aquesta setmana per al nou decret amb les mesures de l’escut social. Després, l’Executiu vol empènyer la negociació dels comptes públics i aquest podria ser el punt d’arribada per justificar la reunió. A l’espera que s’apliqui l’amnistia a dirigents del procés com l’expresident, la cita s’hauria de celebrar fora d’Espanya i amb Puigdemont encara com a pròfug de la justícia. La intenció del Govern és que Sánchez també es reuneixi amb el líder d’ERC, Oriol Junqueras.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
