ERC recolzarà avui el decret per a la pròrroga dels pressupostos
El perdó de les multes als municipis per consum d’aigua excessiu durant la sequera queda en mans de Junts
 
	La diputada de ERC en el Parlament Laia Cañigueral este martes. /
ERC ja va esfullar la margarida i va comunicar ahir què pensa fer avui al Parlament en la votació de dos decrets clau per al Govern d’Illa. Els republicans diran sí al decret del Govern sobre la pròrroga dels pressupostos i, en canvi, votaran en contra d’un segon decret de l’executiu català que busca derogar les sancions als ajuntaments que no compleixen les mesures per combatre la sequera. Amb aquesta posició, es pot donar pràcticament per descomptat que el primer decret prosperarà, mentre que l’aprovació del segon quedarà en mans de Junts.
L’encarregada d’anunciar la posició d’Esquerra va ser la seva nova portaveu parlamentària, Ester Capella. Va argumentar que recolzaran el decret de pròrroga per garantir que, malgrat que aquest 2025 no es puguin aprovar uns nous pressupostos, es garanteixi que hi hagi una "mínima cobertura al sector públic perquè no col·lapsi". "No convalidar el decret posaria en una situació de precarietat aquest sector", va concloure. Aquesta posició d’ERC sobre el decret pressupostari entra dins del que era previsible. La norma que recolzarà avui el Parlament inclou una revalorització de l’índex que mesura les ajudes socials a Catalunya. Fa dies que ERC acusa Junts d’insensibilitat social per tombar al Congrés la revalorització de les pensions, pel que hagués sigut incongruent ara tombar aquest decret a la Cambra.
"Reculada"
Els republicans, no obstant, s’oposen al segon decret que es votarà avui, el de la sequera, perquè els sembla una "reculada" en la lluita contra la falta d’aigua. Aquesta posició també entra dins de la lògica perquè, mentre ERC va estar liderant el Govern (2021-2024), va ser una gran defensora del règim sancionador als ajuntaments que no complissin l’estalvi hídric.
En qualsevol cas, Salvador Illa necessita els vots de Junts per tirar endavant el decret del Govern que perdona als ajuntaments les multes per consum excessiu d’aigua durant la sequera. Amb un vot a favor o una abstenció dels postconvergents n’hi haurà prou perquè prosperi el decret i caigui aquest règim sancionador. La decisió de Junts serà clau després que Vox hagi decidit que s’abstindrà en la votació per demanar que es tramiti com una proposició de llei i poder així presentar esmenes, segons va poder saber EL PERIÓDICO.
Després del no d’ERC i dels Comuns, els vots a favor del PP i Vox eren en primera instància suficients per facilitar que la decisió del Consell Executiu es convalidés.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
 
			 
			 
			