Comunicat
L’auditor que va detectar irregularitats de Comín en el Consell de la República denuncia pressions
El eurodiputado de Junts a las elecciones europeas, Toni Comín. /
Un dia després que l’exvicepresident del Consell de la República, Toni Comín, digués que hi ha «errors» en l’auditoria que assenyalava «irregularitats» en les seves despeses, la junta gestora d’aquesta auditoria ha emès un comunicat en què apunta que l’auditor encarregat d’analitzar els comptes ha rebut «pressions i requeriments verbals i escrits [...] amb l’objectiu que modifiqués, sota demanda, el contingut relatiu a les despeses de l’exvicepresident».
Comín, que és candidat a les pròximes eleccions del Consell, que se celebraran al febrer, va assegurar dijous que l’auditor havia fet «una nota formal de rectificació» en què, segons ell, reconeix que «les despeses estan perfectament emparades per conveni en la seva totalitat».
Notícies relacionadesNo obstant, des de la junta aclareixen que l’auditoria «no posa en dubte» que Comín pogués ser beneficiari dels imports «en concepte d’ajuda a l’exili amb justificació», sinó que el que es qüestiona és que estigués justificat «l’ús que es va donar als imports rebuts amb relació als interessos i a les finalitats de l’entitat».
Entre els conceptes, la finalitat dels quals està sota la lupa, hi ha una multa de trànsit de 363 euros, el lloguer d’un vehicle durant 15 dies per 1.997,35 euros, una retirada en efectiu de 6.000 euros i el pagament d’impostos en un apartament a Lovaina de 4.608 euros.
- El partit del johan cruyff Un Barça pacient s’assegura una nova final de Copa
- JOCS OLÍMPICS El Govern reconeixerà les cotitzacions dels olímpics des de 1980
- Barcelona, protagonista Ark inverteix 600 milions en un centre de dades a Barcelona
- Julián Álvarez i un gran Musso confirmen la classificació de l’Atlètic
- La lupa de Blaya Lamine va ser Neymar
