Congrés republicà
Junqueras s’imposa en avals i encapçala la carrera per liderar ERC
Godàs i Solà també superen el nombre mínim de firmes d’afiliats i es batran contra l’expresident del partit
Los aspirantes al liderazgo de ERC Elisenda Alamany y Oriol Junqueras esta semana. /
Si la lluita pel lideratge d’ERC fos un partit de tennis, Oriol Junqueras n’hauria guanyat el primer set. Ahir finalitzava el termini perquè els precandidats presentessin els avals necessaris per ser declarats candidats de ple dret. L’exlíder del partit i candidat de Militància Decidim va recollir 2.577 firmes d’afiliats, i així va deixar enrere les 1.500 de Xavier Godàs (Nova Esquerra Nacional) i les 500 d’Helena Solà (Foc Nou). La quarta precandidatura en disputa, Recuperem ERC, va quedar eliminada després de quedar-se sol a 200, ja que per passar el tall calia presentar-ne un mínim de 412.
Campanya electoral
Notícies relacionadesAquestes xifres situen Junqueras al capdavant de la carrera per recuperar el control de la formació republicana, però no deixen la batalla sentenciada. Ara comença una campanya electoral de dues setmanes en la qual les tres candidatures es bolcaran a convèncer els militants. El dia 30 de novembre arribarà el segon set del partit quan els 8.000 afiliats estan cridats a votar el nou líder i la nova direcció. Si cap candidatura supera el 50% de vots, les dues que hagin quedat primeres es batran en una segona volta el 15 de desembre. Serà, si és necessari, el tercer i definitiu set.
Si se sumen tots els avals presentats ahir, pendents encara de validar, en són una mica més de 4.000, i així només la meitat dels militants han prestat la firma a alguna de les candidatures. Això significa que n’hi ha 4.000 més encara per convèncer.
- Blue Monday 2021: 9 consells per suportar el dia més trist de l’any
- Moda masculina Els metges alerten de la ‘febre’ de la testosterona com a miracle antiedat: més sexe i múscul, però també riscos
- Temporal Una llevantada intensificarà les pluges i les nevades a Catalunya aquest dilluns i dimarts, i deixarà acumulacions de fins a 200 litres
- Conclave del PP Feijóo assegura que Sánchez «encoratja l’enfrontament» amb el model de finançament autonòmic
- ‘Declaració de Saragossa’ ¿Què plantegen Feijóo i els barons del PP per al model de finançament autonòmic?
