El cas Koldo
Aldama va maniobrar per donar un paper internacional a Ábalos
L’empresari intentava que el ministre liderés la relació amb països llatins
La investigació realitzada per la Unitat Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil a la trama Koldo i l’anàlisi del contingut dels dispositius que han confiscat permeten als investigadors afirmar que, més enllà d’intermediar per al pelotazo de les mascaretes, l’aconseguidor Víctor de Aldama utilitzava els seus contactes amb empresaris i líders polítics en països com la República Dominicana, Veneçuela i Mèxic per fonamentar el seu acostament a l’entorn de l’exministre José Luis Ábalos. Va arribar a maniobrar perquè aquest liderés les relacions del Govern de Pedro Sánchez amb els països esmentats.
Així es dedueix d’alguns dels missatges destacats a l’informe en el qual l’Institut Armat apunta al que fos número tres del PSOE com a beneficiari de les activitats de la trama corrupta liderada per Aldama i el que fos el seu home per a tot, Koldo García. En un d’aquests missatges l’empresari ministerial avisa que "el president de RD vola aquesta nit a Espanya. ¿Ho sabies? Veurà a l’1 nostre, seria bo que el cap el veiés també", diu.
Els investigadors identifiquen "l’1" com Pedro Sánchez en alguns dels missatges obtinguts, mentre que "el cap" no és cap altre que Ábalos. Segons es pot comprovar a la pàgina oficial de la Moncloa, dos dies més tard de l’enviament d’aquest missatge el president del Govern va rebre de visita oficial el president de la República Dominicana, Luis Rodolfo Abinader Corona.
- "Ansu hauria pogut ser Lamine Yamal"
- La web de Russia Today va fomentar la violència i la polarització en moments crítics per a Catalunya i Espanya
- Veïns de la ‘nova Diagonal’ denuncien pífies a les voreres
- L’ús de ‘bots’ va propulsar la cobertura de la propaganda russa sobre l’1-O
- El congrés del joc obre l’any firal i omple hotels a BCN
- La crisi de l'habitatge La Cerdanya esclata contra la pressió immobiliària més agressiva
- Legislatura catalana ERC evita aclarir si negociarà suplements de crèdit amb el Govern després de la negativa dels Pressupostos
- Denúncia contra Errejón El dur interrogatori del jutge Carretero a Elisa Mouliaá: «Diu que es va treure el membre viril. ¿Sap vostè per què?"
- Global Traffic Scorecard 2024 Barcelona lidera el rànquing espanyol de temps perdut en embussos: 41 hores a l’any
- tribunals Laporta es desmarca davant el jutge de l’acusació d’estafa i afirma que l’han implicat per «la seva notorietat»