Nomenament
Xavier Arbós, nou director de l’Institut d’Estudis de l’Autogovern

El catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Barcelona Xavier Arbós serà nomenat nou director de l’Institut d’Estudis de l’Autogovern (IAE) en substitució de Joan Ridao. El Govern de Salvador Illa ho formalitzarà en la reunió del Consell Executiu avui.
Arbós és llicenciat i doctor en Dret per la UB i diplomat en estudis avançats per l’Institut d’Estudis Polítics de París. També ha sigut degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona i president de l’International Council for Canadian Studies Conseil International d’Études Canadiennes. A més, és articulista d’aquest diari i forma part del Comitè Editorial d’EL PERIÓDICO.
L’IAE és un centre vinculat a la Generalitat de Catalunya que assessora tant el Govern com el president en matèria d’autogovern. En l’última legislatura, amb el republicà Joan Ridao al capdavant, va ser notícia pel seu informe sobre les deficiències del sistema autonòmic de finançament o sobre les diferents vies de celebrar un referèndum dins de la Constitució. El repte d’Arbós serà abordar l’enfortiment de les estructures d’autogovern en un mandat en què Illa haurà de complir els acords amb ERC i els Comuns, centrats en un nou finançament català i en els serveis públics.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- La invasió russa L’Exèrcit ensinistra en tàctiques de combat l’elit de la defensa ucraïnesa a Girona
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Els 10 vestits més bonics (i memorables) de la història de la Met Gala
- Energia Les energies renovables en el punt de mira després de l’apagada: Pot ser que el món no estigui preparat per només dependre d’elles»
- Administració deslleial La jutge del cas Cellex investiga almenys 16 operacions dels marmessors de Pere Mir
- Macroperació contra la delinqüència organitzada Cau una xarxa criminal amb empresaris i tres policies corruptes a Tenerife
- MONTORO Rato al·lega al Suprem que els correus de Montoro acrediten que la investigació del seu patrimoni «tenia un fonament polític»