Clavijo acorda amb el Marroc treballar perquè els menors tornin a casa

Davant la falta de solidaritat de les comunitats autònomes espanyoles i la falta de respostes contundents del Govern central, el president de les Canàries, Fernando Clavijo, ja explora altres mecanismes que permetin alleujar el col·lapse a la xarxa d’acollida de menors migrants no acompanyats de les illes, ja que la comunitat tutela més de 5.400 nens. El líder de l’Executiu canari va viatjar ahir fins a Rabat, com a part de la seva estratègia diplomàtica, per abordar amb el ministre d’Afers Exteriors marroquí, Nasser Bourita, la crisi migratòria i, concretament, el problema amb els menors.
Després de la trobada, els dos dirigents van acordar obrir un espai de treball entre el Marroc i Espanya perquè els nens que han arribat a l’arxipèlag puguin tornar a les seves llars. "El ministre ha exposat camins per transitar que ens han obert la llum, haurem de parlar amb el Govern d’Espanya, hi ha vies importants i molt esperançadores amb un missatge clar a les màfies que aquest no és el camí", va apuntar Clavijo després de la reunió. Bourita va assegurar que el seu país està disposat a acollir els seus emigrants menors que estan a la UE "a partir de demà".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"