El PP acusa Marlaska de "mans caigudes" davant les arribades massives
Una diputada popular afirma que s’està preparant un "assalt" a Ceuta aquest diumenge
La baralla política per la immigració irregular va tornar a arribar a la seva màxima temperatura al Congrés ahir, i no va ser Vox qui va avivar el foc, sinó una interpel·lació urgent que el Grup Popular va dirigir al titular de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska. "¿Quantes persones més han d’entrar irregularment a Espanya perquè vostès declarin l’emergència migratòria nacional?", va preguntar a Marlaska la diputada popular de Melilla Sofía Acedo. La parlamentària va acusar el Govern de convertir Espanya, després d’"anys d’arribades massives", en "un dels principals països d’accés irregular a Europa" amb una gestió que va passar de titllar de "política de mans caigudes" a qualificar de "política del caos".
Acedo va aprofitar per fer un inquietant anunci: "S’està preparant aquest diumenge un assalt massiu a Ceuta per part del Marroc", va dir sense aportar-ne més detalls. Es tracta d’una narrativa creixent a les xarxes socials, basada en la detenció en territori marroquí de mig centenar de persones per incitar en aquestes xarxes a llançar-se al mar aquest cap de setmana per arribar a Ceuta, segons van informar mitjans ceutins.
Marlaska va respondre amb una altra acusació: que el PP instrumentalitza l’assumpte de la immigració irregular des del juliol, i no abans. "Miren d’obrir esquerdes en la nostra societat amb una altíssima irrresponsabilidad", va respondre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Les ciutats demanen hospitals i més bon transport públic
- Barcelona, protagonista La capital europea dels espectacles immersius
- TELEVISIÓ I MAS Els posats i les formes de Gonzalo Miró
- TENNIS Alcaraz s’imposa a Dimitrov a Indian Wells i es manté invicte el 2026
- Futbol L’Espanyol busca avui una alegria contra el cuer per sortir de l’encallament
