La detenció fallida de l’expresident
Rull veu "inacceptable" l’informe dels Mossos sobre Puigdemont
El president del Parlament lamenta que la policia catalana "qüestioni" la "professionalitat" dels treballadors de la Cambra
El presidente del Parlament, Josep Rull, habla por teléfono tras interrumpirse el pleno para valorar la suspensión de la sesión solicitada por Junts y a la espera que la Mesa se reúna /
El president del Parlament, Josep Rull, va replicar ahir als Mossos que, abans del debat d’investidura de Salvador Illa al qual en principi havia d’assistir Carles Puigdemont, va autoritzar que s’inspeccionés la Cambra per motius de "seguretat", però en cap cas "per detenir ningú". En una intervenció a la Universitat Catalana d’Estiu a Prada (França), Rull va assegurar que van rebre fins a tres peticions de registre, una cosa "totalment inhabitual", però que, fins que no els van comunicar que "l’objectiu" era garantir que no hi hagués cap explosiu, "no es va autoritzar".
El president del Parlament també va qualificar "d’inacceptable" l’informe policial enviat al Tribunal Suprem, perquè "qüestiona la professionalitat" dels treballadors de la Cambra, i va anunciar que presentarà una queixa al Govern. "És una línia vermella que no estic disposat que es traspassi. És inacceptable que es facin valoracions sobre la seva posició política o ideològica", va afegir.
L’informe que els Mossos d’Esquadra han enviat al Suprem afirmava que Rull va posar impediments per inspeccionar l’interior del Parlament. Segons l’atestat, els agents van poder accedir a la institució hores abans de la investidura però no el dia abans, com havien demanat.
Artefactes explosius
Ahir, Rull va respondre a aquestes acusacions assegurant que sí que va permetre el registre de la Cambra, però només quan se li va comunicar que "l’objectiu" era comprovar que no hi havia artefactes explosius a l’interior, informa l’ACN.
Notícies relacionadesD’altra banda, Rull va manifestar la seva "perplexitat" i "preocupació" pels "termes" en què està redactat l’informe. Va dir que hi ha elements que "simplement no són certs, d’altres que contenen imprecisions i que en d’altres s’entra en terrenys que són inacceptables".
Rull va dir que el seu "comportament" com a president de la Cambra tenia dos objectius. D’una banda, que tots els diputats poguessin estar presents en el debat d’investidura, "inclòs el president Puigdemont". De l’altre, que, "una vegada dins, es garantís la seva seguretat i no pogués ser detingut". "No fa falta un informe policial per remarcar el meu comportament", va insistir.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
- Assetjament escolar Manifestació inèdita d’estudiants contra el ‘bullying’ a Barcelona: «De vegades els professors es fan els cecs»
