El Govern licita les obres per connectar el metro i Rodalies al Prat
També adjudica la redacció del projecte per reformar la línia R3 al seu pas per Mollet

Les infraestructures seran, juntament amb el finançament, una de les carpetes clau del nou curs polític en la relació entre el Govern i ERC, amb el traspàs de Rodalies com a epicentre. En aquest context, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha donat un impuls a la futura connexió de metro i Rodalies amb l’aeroport del Prat amb la licitació per 4,1 milions d’euros de les obres que enllaçaran l’estació de metro de la línia 9 i el vestíbul de la nova estació de Rodalies de la terminal 2, actualment en execució. L’actuació s’emmarca en la construcció de la nova connexió ferroviària amb l’aeroport, que discorrerà fins a la terminal 1, amb una parada a la T2, on es connectarà amb la línia 9 del metro.
Segons va poder saber EL PERIÓDICO de fonts de Transports, les obres licitades preveuen que la connexió es porti a terme mitjançant una galeria d’enllaç per recórrer la distància entre l’estació de metro i la terminal 2 de l’aeroport, utilitzant el vestíbul ferroviari soterrat. Les actuacions inclouran la instal·lació d’escales mecàniques de connexió entre les andanes i el vestíbul de viatgers, que s’adequarà amb noves andanes i una galeria de nivell intermedi. Així mateix, s’instal·laran màquines de control d’accessos i venda de bitllets a la zona de connexió amb l’estació ferroviària de la terminal 2.
En paral·lel, Transports també ha adjudicat per 3,5 milions d’euros la redacció del projecte per a la reforma de la línia R3 de Rodalies al seu pas per Mollet del Vallès, una actuació que inclourà la construcció d’una nova estació ferroviària al centre del municipi, la millora de la permeabilitat de la via única de tres quilòmetres que travessa la ciutat i el desplegament de zones verdes.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió