Sumar censura el dispositiu de recerca contra «un diputat electe»
El portaveu parlamentari de Sumar, Iñigo Errejón, va donar per conclòs el procés independentista català en el pla institucional. El diputat madrileny va defensar també en una entrevista a Catalunya Ràdio que el retorn de Puigdemont va ser una «jugada tàctica» que «no li ha sortit bé», i va criticar l’«anomalia» que va suposar el dispositiu de recerca per part dels Mossos contra un «diputat electe» a qui s’ha d’aplicar, al seu judici, la llei d’amnistia, que «impedeix la repressió política a tots els represaliats per l’1 d’octubre del 2017».
Per Errejón, «el procés es va acabar fa temps», amb la investidura d’Illa «s’ha certificat el seu final institucional», però això no vol dir que hagi acabat el conflicte polític a Catalunya», va advertir. Sobre els possibles efectes del Govern del PSC en la majoria que sosté al Govern de Sánchez, va allunyar aquesta possibilitat, ja que «l’aritmètica parlamentària en el Congrés no és fàcil des del començament de legislatura», i va apuntar que Junts està interessat a mantenir el seu «poder d’influència» i continuar negociant amb els seus set diputats, tot i que ara el partit ha de plantejar «escenaris futurs».
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
