Cambra alta
El PP proposa Lorena Roldán com a senadora autonòmica

Lorena Roldán en una rueda de prensa en el Parlament /
El Partit Popular (PP) recuperarà aquesta legislatura un senador autonòmic català després de més de set anys sense aquesta figura com a conseqüència dels mals resultats electorals. La proposta del partit és que ho sigui l’actual diputada del Parlament de Catalunya Lorena Roldán, que ja va ser senadora a la Cambra alta entre el 2016 i el 2021, llavors sota les sigles de Ciutadans (Cs).
Després de trencar amb els taronges a les portes de les eleccions catalanes del 2021, Roldán va anunciar que passaria a les files del PP, partit de què és diputada al Parlament des d’aquell any, i en què exerceix de portaveu segona, al costat de Manu Reyes i Juan Fernández. A aquesta tasca s’afegirà a partir del 25 de juliol –dia en què hi ha previst un ple per votar els vuit senadors catalans proposats– la seva tasca com a senadora. Els populars esperen amb aquesta incorporació traslladar "la veu dels constitucionalistes catalans" en aquesta cambra. Així ho va traslladar el president del PPC, Alejandro Fernández, en un comunicat del partit en què defensa "la trajectòria política" de Roldán en clau de "defensa dels drets dels catalans".
Malgrat que el PP temia quedar-se fora del repartiment de senadors autonòmics, la setmana passada la Taula i la Junta de Portaveus van acordar que tingués un seient.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"