L’Espanya que va donar per acabada la festa

L’agrupació d’electors de l’agitador ultra va aconseguir, amb els seus 800.000 vots, superar Podem, Junts i el PNB, per exemple. Va ser la quarta força en nou comunitats. A Catalunya va sumar 67.000 paperetes.

L’Espanya que va donar  per acabada la festa

EFE / Ballesteros

1
Es llegeix en minuts
Jose Rico
Jose Rico

Coordinador de les seccions de Política, Internacional i Economia

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Luis Alvise Pérez tenia més de 880.000 seguidors a Instagram abans de confirmar-se el seu èxit en les eleccions europees amb S’ha Acabat la Festa. Quan es van conèixer els tres escons que tindrà al Parlament Europeu, el consultor polític i agitador ultra va superar els 902.000 fans a la xarxa social amb què ha aconseguit convertir-se en la revelació d’aquests comicis. ¿I quants vots ha tret? Doncs una xifra molt similar a les anteriors: 800.763 paperetes, el 4,59%. A poc més de 10.000 vots de Sumar i més que Podem, Junts, el PNB, PACMA i Ciutadans, per exemple.

Però més enllà de la dada general, el mapa del vot de S’ha Acabat la Festa reflecteix quins han sigut els principals feus d’aquesta agrupació d’electors de nou encuny, que amenaça d’erosionar l’espai electoral de Vox. Alvise ha sigut la quarta força política en nou comunitats autònomes, a més de Ceuta i Melilla, i els territoris on més ha calat amb més percentatge de vot han sigut Andalusia, les Canàries, Múrcia, Castella-la Manxa, Aragó, Cantàbria i el País Valencià. En números absoluts, Alvise va reunir gairebé 141.000 paperetes a la Comunitat de Madrid i 67.296 a Catalunya. Les autonomies menys adeptes a S’ha Acabat la Festa van ser Galícia, el País Basc i Navarra.

Notícies relacionades

1,2 milions de seguidors

Al conèixer els resultats, Alvise Pérez va afirmar que la seva formació "rebentarà les urnes" i va prometre "mà dura" contra la corrupció i la "partitocràcia". "Espanya s’ha convertit en la festa dels criminals, dels corruptes, mercenaris, pedòfils i violadors", va dir en un acte en una discoteca de Madrid. L’agitador ultra va desenvolupar la seva campanya gairebé en exclusiva a les xarxes socials, amb 1,2 milions de seguidors entre Telegram i Instagram.