El candidat de Junts aspira a la "restitució" com a president
Els postconvergents esperen trencar l’empat tècnic amb ERC i plantegen el 12M com un duel entre Puigdemont i el candidat socialista
Junts ho fia tot a l’efecte Puigdemont i presenta les urnes com l’oportunitat de restituir-lo com a president, tot i que haurà de demostrar que aquesta vegada és diferent del 2017 i el 2021. Per fer-ho, encaren la campanya amb tota l’èpica, amb una mobilització diària d’autobusos travessant la frontera per trobar-se amb l’expresident.
La promesa de la tornada de Puigdemont pot treure de l’abstenció independentistes descontents i desactivar opcions com Alhora o una part de l’extrema dreta d’Aliança Catalana. No obstant, per arribar a més públic, Puigdemont haurà de demostrar que hi ha alguna cosa més darrere d’aquesta promesa de tornar i contrarestar les acusacions d’irresponsabilitat, per haver abandonat el Govern el 2022.
Junts espera que trencar l’empat amb ERC i, animats per la segona posició de les enquestes, plantegen els comicis com un duel entre Puigdemont i Illa. El líder postconvergent es presentarà com l’únic capaç de plantar-se davant el Govern, tot i que haurà de calibrar els seus atacs a ERC.
- Comunicat a Truth Social Trump avisa que l’Iran rebrà aquest dissabte «un cop molt dur» i amenaça d’expandir els bombardejos dels EUA
- Entrevista Isabel Segura, historiadora del feminisme: «Hem viscut millor perquè les dones van participar en la construcció de la democràcia»
- El monument franquista de la Batalla de l'Ebre compleix 60 anys a l'espera de la sentència judicial per a ser retirat: "No hi haurà un segon referèndum"
- Dia Internacional de les Dones Les dones prenen els carrers aquest 8M contra els feminicidis i l’expansió de l’extrema dreta
- Els comptes del 2026 IRPF, Hard Rock o referèndum: una dècada de pressupostos condicionats a factors aliens
