Carta al conseller
Puigdemont torna a reclamar una escorta dels Mossos per l’augment del «risc»

El cap de l’oficina de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay, ha tornat a demanar per carta al conseller d’Interior del Govern, Joan Ignasi Elena, que posi escortes a l’expresident davant l’augment de la «perillositat i el risc cap a la seva persona», detectat «des de fa algunes setmanes».
A la carta, Alay sol·licita a Elena que assigni els escortes «de manera immediata i amb caràcter d’urgència», «davant la greu situació d’inseguretat que persisteix en el cas de Carles Puigdemont cinc anys després de la creació de la seva oficina».
Notícies relacionadesAixí mateix recorda que ja va sol·licitar a Elena que posés escortes a Puigdemont fa 22 mesos, que aquesta petició ha quedat sense resposta i que la Conselleria d’Interior té establerta per llei la competència de prestar mitjans «materials i humans» a les oficines dels expresidents. «Des de la creació de l’oficina del president Carles Puigdemont el juliol de l’any 2018 hem estat reclamant el compliment d’aquesta responsabilitat sense cap tipus d’èxit, més aviat amb el silenci com a resposta», afegeix la carta.
La difusió d’aquesta carta arriba el mateix dia en què s’ha registrat al Congrés dels Diputats la proposició de llei d’amnistia, que podria beneficiar l’exconseller d’Interior Miquel Buch, condemnat a quatre anys i mig de presó per fitxar com a assessor un mosso d’esquadra perquè exercís de facto com a escorta de Puigdemont.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032