Negociacions d’investidura
Asens afirma que només falta «un 5%» perquè PSOE i Junts tanquin un pacte sobre l’amnistia
Hores després del pacte anunciat entre el PSOE i ERC per a la llei d’amnistia, el negociador de Sumar, Jaume Asens, ha assegurat que també l’acord amb Sumar està només a expenses dels últims serrells. En concret, ha precisat a Catalunya Ràdio, d’«un 5%» que no té a veure amb el mediador que reclama Carles Puigdemont. «Els elements que separen el PSOE i Junts són petits i secundaris», ha assegurat el dirigent, que ha detallat que es tracta d’un parell de qüestions que han quedat «bloquejades» en un moment en què hi ha «acord en el 95%» restant.
Els actors que estan dialogant asseguren que les pròximes hores seran «clau» perquè es treballa amb la vista posada a poder registrar la llei d’amnistia aquesta mateixa setmana i divendres quedi ja fixada la data de la investidura. No obstant, i tot i que aquestes són les previsions, Asens, que té vincle tant amb Toni Comín com amb Puigdemont, ha cridat a la prudència i a «no donar res per fet» ni a descartar que, malgrat tenir l’acord a l’abast en aquests moments, es pugui «torçar».
El dirigent de Sumar i dels Comuns també ha reconegut que incloure els encausats de Tsunami Democràtic en l’amnistia, així com el cas dels 13 CDR acusats de terrorisme, era una de les complicacions per arribar a una entesa i que el fet que el PSOE hagi cedit en aquesta qüestió ha «aplanat el camí». ERC ha tret pit d’haver aconseguit precisament que aquestes dues causes s’incloguin en la norma per donar carpetada a la judicialització del procés, tot i que Asens ha afegit que Junts també ha batallat per aquesta qüestió.
- Exclusió social Isabel Faya, cuidadora de 69 anys, busca feina urgentment: «Hauria d’estar jubilada, però encara estic lluitant per sobreviure»
- Els Bombers treballen en un incendi forestal entre Girona i Sant Gregori
- Relleu al capdavant de la direcció Javier Moll: «EL PERIÓDICO compta avui amb un equip cohesionat i guanyador»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El mercat del Barça: oferta de 100 milions per Julián Álvarez i Bernardo Silva està a l’espera
- Tràmits més simples Catalunya fa el primer pas per concentrar en una finestreta única les 50 ajudes socials de set conselleries
