Investidura
Puigdemont: «Les condicions no les posa qui et demana ajuda»

L’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, s’ha mostrat contundent sobre les converses amb els socialistes per a una eventual investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern. Puigdemont, que capitaneja la negociació per Junts, ha dit a X, la xarxa abans coneguda com a Twitter: «A veure si ens entenem: les condicions no les posa qui et demana ajuda. Això va al revés».
Em penso que algú es confon. No som nosaltres els qui necessitem suports per anar a la investidura. A veure si ens entenem: les condicions no les posa qui et demana ajuda. Això va al revés. Tens tot el dret a discutir les condicions i a negociar-les, només faltaria. Com quan vas…
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) 17 de septiembre de 2023
Les declaracions arriben en un moment que nombroses veus, tant del PSOE com de Sumar, demanen que els independentistes renunciïn a la via unilateral si volen que s’explorin vies cap a l’amnistia dels assenyalats per organitzar i finançar el referèndum de l’1 d’octubre de 2017.
Puigdemont ha volgut ser clar. «Crec que algú es confon. No som nosaltres els que necessitem suports per anar a la investidura», ha dit, en un intent de situar la pilota a la teulada dels socialistes.
El Govern espanyol, client d’un banc
Notícies relacionadesPer explicar la seva posició, ha recorregut a una analogia en què Junts seria un banc i el PSOE un client que demana un préstec: «Tens tot el dret a discutir les condicions i a negociar-les, només faltaria. Com quan vas al banc a demanar un crèdit: pots negociar si existeix un període de carència i el tipus d’interès que et proposen, per exemple. Però no pots posar-li condicions i demanar que renunciï a cobrar interessos».
I ha conclòs amb una advertència que entronca amb les paraules que aquest dissabte va pronunciar la portaveu de Junts, Míriam Nogueras, en el sentit que l’esquerra podria emportar-se una «sorpresa» si intenta allargar les negociacions sobre l’amnistia o el català al Congrés: «Vaja, si és que vols que et donin el crèdit, per descomptat».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»