Després de carregar contra l’amnistia
Aragonès veu Aznar i Ayuso a «la cova de l’autoritarisme de l’‘Espanya negra’»
El president Pere Aragonès va reaccionar, aquest dimecres, a l’atac que l’expresident del Govern, José María Aznar, va llançar en la vigília contra la negociació entre el PSOE i ERC i Junts d’una llei d’amnistia, en el context de les converses encaminades a tancar un acord que permeti a Pedro Sánchez renovar la seva estada a la Moncloa per quatre anys més.
Segons Aragonès, Aznar i Isabel Díaz Ayuso, que immediatament es va alinear amb l’expresident del PP, «amenacen cada dia Catalunya» sobre el seu benestar i «llibertats i democràcia». Davant d’això, el republicà els va convidar a «sortir de la cova de l’autoritarisme i de l’‘Espanya negra’», una forma d’entendre la diversitat de l’Estat que, segons l’opinió d’Aragonès «ha sigut el gran estímul perquè centenars de milers de catalans abracin la independència».
Aznar, en una intervenció en un campus de la Fundació FAES, va opinar que una amnistia legitimaria l’«intent sediciós», seria «una invitació a tornar a fer-ho» i marcaria «el punt de no retorn cap a la destrucció de la Constitució».
També Feijóo
Des de Badalona, el president va asseverar que «l’amnistia és inevitable perquè és una qüestió de democràcia i de drets humans» i que ells, amb referència a Aznar i a la presidenta madrilenya, «intenten pressionar des del carrer contra allò que a Catalunya mai guanyaran a les urnes, tampoc a Europa. I tampoc en les eleccions generals del 23J passat», va remarcar.
«Les declaracions d’Aznar», va prosseguir el cap de l’Executiu, «són pròpies d’algú que és al·lèrgic a la democràcia. Mirar de tombar una qüestió de dret fonamentals des del carrer és profundament antidemocràtic», va sentenciar, tot i que va evitar respondre si comparteix l’acusació de «colpisme» llançada pel Govern i fins i tot el líder d’ERC, Oriol Junqueras.
Notícies relacionadesPerò va llançar una advertència a Aznar i Ayuso: «Si volen continuar en aquesta línia, trobaran una Catalunya que planta cara per defensar les nostres llibertats, davant una dreta extrema que es confon cada vegada de manera més clara amb l’extrema dreta. I es trobaran que cada vegada més persones abracen no només la causa de l’amnistia i el referèndum, sinó també la causa de la independència».
Així, Aragonès va estirar el fil de la rèplica fins a l’actual líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, del qual va dir que sempre «ha vingut a Catalunya a vendre’s com un moderat, però a la pràctica sempre s’acaba alineant amb Aznar i amb Ayuso».
Investidura Govern ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pedro Sánchez José María Aznar Pere Aragonès
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
