Batuda anticorrupció
El Col·legi de l’Advocacia critica la «pena de telenotícies» a l’alcaldessa de Sitges
El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Icab), Jesús Sánchez, ha criticat la «pena de telenotícies» en la detenció aquest dimecres de l’alcaldessa de Sitges (Barcelona), Aurora Carbonell (ERC), en la causa en què està investigada junt amb 12 persones més per subvencions presumptament irregulars.
«No tenen en consideració la importància que té aquesta presumpció d’innocència i la pena de telenotícies. La reputació d’aquesta persona que se n’ha anat detinguda és importantíssima», ha dit a l’intervenir des del públic a la taula rodona ‘¿Per què encara hem de cuidar la democràcia? Des d’una perspectiva «gairebé» judicial’, que ha organitzat l’Observatori dels Drets de les Persones de l’Icab.
Sánchez ha qüestionat que sigui necessari executar l’ordre de detenció d’aquesta manera. Al seu parer, en un cas així n’hi hauria hagut prou amb una citació judicial i no veu necessari l’arrest: «Aquesta imatge ha quedat a la retina de tota la ciutadania», ha afegit sobre la detenció de Carbonell.
Més crítiques
Aquest mateix dimecres l’Observatori dels Drets de les Persones de l’Icab ha emès un comunicat amb la mateixa crítica a la detenció, i ha remarcat que la legislació reforça «determinats aspectes de la presumpció d’innocència que inclou la part processal i la part extraprocessal» fins que existeixi una condemna ferma.
«Les autoritats han de complir tal presumpció, comportant que els fets esdevinguts el dia d’avui vulneren» la legislació que reforça mesures per protegir la presumpció d’innocència.
L’Observatori ha valorat que «transmetre l’anomenada ‘pena de telenotícies’ respecte de qui ni tan sols ha pogut prestar declaració davant la policia és totalment innecessària» i, en canvi, considera que n’hi hagués hagut prou citant-la al jutjat.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Intervencions a la frontera França alerta de l’augment de la violència dels contrabandistes de tabac a la Cerdanya
- Gala de cine Critics Choise Awards 2026: Els millors ‘looks’ de l’alfombra vermella, d’Ariana Grande a Odessa A'zion, Chase Infiniti i Elle Fanning
- Mercat laboral Madrid avança Catalunya i s’erigeix com el territori amb més ocupats a Espanya
- Borrasca Francis La neu ja irromp en diversos punts de l’interior i prelitoral català i presagia unes cavalcades de Reis gèlides
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
