Crítiques a la «lona de l’odi» desplegada per Vox a Madrid
Els col·lectius LGTBI+ han denunciat aquest dilluns la lona publicitària «de l’odi» que Vox ha desplegat al carrer d’Alcalá de Madrid, en la qual es veu una mà amb una polsera d’Espanya que tira a la paperera logos com el del moviment feminista, l’Agenda 2030 i el partit comunista, a més de la bandera independentista i la bandera LGTBI i trans.
«No permetrem que el partit de la ultradreta continuï amenaçant el col·lectiu LGTBI», ha declarat als mitjans la presidenta de la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals, Intersexuales i més (FELGTBI+), Uge Sangil, davant el cartell, sobre el qual es pot llegir: «decideix el que importa», i que ha definit com una «lona de l’odi».
A la roda de premsa també hi ha assistit el president del col·lectiu LGTBI de Madrid (COGAM), Roni de la Cruz, que ha afirmat que aquest cartell «és un nou exemple del projecte d’odi que té Vox per a Espanya».
«Simbolitza la discriminació que vol implementar aquest partit», ha ressaltat De la Cruz, que avisa que Vox vol «aïllar, discriminar i expulsar» el col·lectiu LGTBI de la societat.
Crida a la mobilització
Notícies relacionadesDavant aquesta acció del partit de Santiago Abascal, Sangil ha cridat a la ciutadania a manifestar-se en la marxa de l’Orgull LGTBI+ estatal, que se celebrarà dissabte de la setmana vinent, 1 de juliol, a Madrid.
«Ens visibilitzarem, amb les cares de cara, sense por, perquè hem conquerit drets i els defensarem», ha reivindicat la presidenta de la FELGTBI+, que també ha assegurat que el col·lectiu «no farà un pas enrere» i «anirà a votar amb molt orgull».
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- ¿Nova tendència? Les subhastes de maletes perdudes en aeroports s’estenen per Europa: «El preu de sortida són vuit euros»
- Entrevista Janet Sanz: «Si alguna cosa he fet ha sigut recuperar el somni de Cerdà d’una ciutat saludable»
- Reforma de la Carta Magna 15 anys de la llei de l’avortament: del ‘no’ del PP a l’intent del PSOE de blindar-la a la Constitució