Mapa | Així estan els pactes de govern a les capitals de província d’Espanya després de les municipals del 28M
Les eleccions municipals del 28 de maig van provocar un gir en el mapa polític que aquest dissabte es plasmarà a les constitucions dels ajuntaments de tot Espanya. La victòria del PP i el creixement de Vox permetrà que la dreta arrabassi al PSOE bona part del seu poder municipal. Els acords entre populars i ultres podrien estendre’s a més d’un centenar de poblacions, entre les quals grans ciutats com València, Sevilla i Valladolid.
Al següent mapa es pot consultar quin partit ocuparà l’alcaldia a cadascuna de les capitals de província d’Espanya, amb quins suports ha arribat al govern municipal i quina va ser la força més votada a cada ciutat. El mapa s’anirà actualitzant fins dissabte a mesura que es vagin tancant acords a les diferents localitats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Indústria Quin tipus de vehicle militar podria fabricar Seat a Martorell?
- Festa del 95è aniversari d’ERC Junqueras demana recolzament a partits, empresaris i agents socials per garantir que Catalunya recapti l’IRPF: «No ens deixeu sols»
- Restriccions vigents La pluja buida Collserola el primer dissabte de tancament per la pesta porcina africana
- Dret a una mort digna El Pere, amb depressió severa des de fa 20 anys, demana l’eutanàsia per tercera vegada: «La meva vida no és digna, pateixo un sofriment crònic i intractable»
- Cita a Palma Un Espanyol encallat visita un Mallorca amb urgències: «Cal ser intel·ligents i ambiciosos»
