Eleccions generals 23J
Calviño demana un debat amb qui dissenyi la política econòmica de Feijóo: «Amb les coses del menjar no s’hi juga»
Nadia Calviño ha reclamat aquest dilluns al PP celebrar al més aviat possible un debat econòmic, que permeti conèixer tant el programa d’Alberto Núñez Feijóo com la persona que el portarà a terme. Aquest diari ja va publicar que el preferit del dirigent popular és l’actual governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos. La vicepresidenta no ha volgut entrar en disquisicions però ha remarcat que «no sabem ni qui, ni què ni per a què» i «urgeix que els ciutadans coneguin la proposta dels dos partits polítics». «Amb les coses de menjar no s’hi juga», ha assegurat, en la seva primera roda de premsa a Ferraz des que el 2018 va aterrar al Govern.
Amb aquesta proposta de comparar els dos models econòmics, Calviño es capbussa de ple, d’una manera molt personal, a la campanya de les eleccions generals del 23 de juliol. La seva estrena a la sala de premsa de la seu socialista, la seva presència, ha sigut, en si mateixa, el missatge més potent de la compareixença. Tot i que no anirà a les llistes al Congrés i manté la seva condició d’independent, la seva implicació amb el partit ha anat creixent.
Ja va ser molt rellevant en les autonòmiques i municipals del 28M. Però ara Ferraz i Moncloa volen presentar-la com a imatge de la solvència de l’Executiu i de l’èxit de la seva política econòmica, en un moment, a més, que han decidit deixar de banda la «toxicitat» que per a ells ha representat Podem i el Govern de coalició.
La seva contribució, a més, serà important en l’elaboració del programa econòmic. Tot i que, per ara, el PSOE es guarda les mesures, a l’espera que les anunciï el mateix Pedro Sánchez. A Moncloa i en la direcció del PSOE pensen que, a diferència del que va passar el 28M, en les generals els ciutadans sí que tindran en compte la bona situació de l’economia, les pujades del salari mínim interprofessional, l’increment de les pensions o les dades de creació d’ocupació. Però ningú arriba a explicar perquè tot això no va afectar positivament en les autonòmiques i municipals de fa dues setmanes.
Preguntada diverses vegades per això la vicepresidenta va defensar que el Govern ha tingut al llarg de tota la legislatura «dificultat de comunicar» la seva gestió en un entorn «de crispació i soroll». Malgrat això, va reiterar que el «balanç és positiu». «Hem governat per a una gran majoria i crec que els espanyols validaran la nostra agenda de modernització».
Sobre les raons que l’han portat a no formar part de la candidatura del PSOE, Calviño ha afirmat que és una «decisió personal» i que «no té res a veure amb el meu compromís» amb el projecte que encapçala Pedro Sánchez, a qui ha lloat de manera reiterada i amb qui, ha dit, se sent molt a gust treballant. «Encantada de col·laborar i seguir endavant».
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país