Membre dels Comuns
Yolanda Díaz fitxa l’eurodiputat Ernest Urtasun com a portaveu de la campanya de Sumar

El candidat d’ICV-EUiA, Ernest Urtasun, diposita la seva papereta. /
Yolanda Díaz encara no sap quina coalició liderarà en els comicis generals del pròxim 23J, però ja està component l’equip amb què disputarà aquesta batalla electoral. Sumar ha anunciat aquest dimarts que l’actual eurodiputat d’En Comú Podem Ernest Urtasun s’incorpora a l’equip de campanya i que serà el portaveu durant tota la campanya electoral.
Lluny d’esperar a tenir tancat un acord amb Podem, IU, Més País, Compromís, En Comú Podem i mitja desena de formacions més, la vicepresidenta segona està accelerant la construcció dels comandaments de Sumar. Urtasun, eurodiputat des del 2014, quan es va presentar sota la papereta de L’Esquerra Plural i actual membre d’En Comú Podem, ocuparà la representació de Sumar durant el mes i mig que falta per a les eleccions generals.
Notícies relacionadesUrtasun, a més, està integrat al grup d’Els Verds/Aliança Lliure Europea, del qual és vicepresident. «Des de Sumar volem avançar en una transició ecològica justa amb el món del treball a dins. Estem construint un projecte amb la justícia social i climàtica al centre», recalca el partit de Díaz a través d’un missatge publicat a Twitter.
¡Tenemos una muy buena noticia! @ernesturtasun será el portavoz de campaña.
— Sumar (@sumar) 6 de junio de 2023
Desde Sumar queremos avanzar en una transición ecológica justa con el mundo del trabajo dentro.
Estamos construyendo un proyecto con la justicia social y climática en el centro💕
Aquest és el segon fitxatge que anuncia Díaz aquesta setmana. Just aquest dilluns, també es va fer públic que l’exdirigent de Podem Pablo Bustinduy s’unia a l’equip de campanya. «Des del començament de Sumar, hem volgut integrar els que demostren el seu compromís amb la transformació del nostre país», van argumentar.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»