Camí al 28M
ERC acusa Colau de «tenir la cara molt dura» per treure’s responsabilitat en el caos turístic
Els republicans carreguen contra l’alcaldessa en la presentació del seu programa electoral
¿Qui guanyarà la batalla de Barcelona?
El DAFO d’Ernest Maragall

Els reiterats laments d’Ada Colau sobre la llei que regula els pisos turístics i l’exigència a la Generalitat perquè abordi l’assumpte ha merescut una contundent resposta de la candidatura d’Ernest Maragall. Així, la seva número 2, i exdiputada al Parlament precisament per l’espai polític de Colau, Elisenda Alamany ha assegurat aquest dimarts que «s’ha de tenir una cara molt dura per exigir a altres administracions el que ella no ha fet en vuit anys. Sort ha tingut Barcelona del lideratge d’ERC, per exemple, en la taxa turística, que permet recaptar 100 milions anuals». Amb aquests 400 milions per mandat, Alamany ha avançat que el seu partit, si obté el timó de la ciutat, impulsarà un pla de xoc per a Ciutat Vella, la zona de la ciutat més castigada per la manca de control turístic.
Les paraules d’Alamany han arribat durant la presentació del programa electoral d’ERC, amb més de 2.000 propostes. Una presentació que ha estat plena de crítiques a la tasca de l’alcaldessa, especialment en aquells que se suposava que n’eren els punts forts. Així, quant a vivenda, Eva Baró ha asseverat que en «els últims vuit anys, amb Colau, el preu dels pisos ha pujat el 40%», en part perquè «se n’ha reduït dràsticament l’oferta. Contra aquesta situació, ERC proposa posar 20.000 pisos al mercat en règim de lloguer, dels quals 8.000 han de ser per a persones amb dificultats econòmiques.
Lideratge barceloní
L’alcaldable Maragall s’ha reservat un apartat de l’explicació. «Barcelona», amb Colau, «ha dimitit de tot allò que sigui lideratge. Ha renunciat a liderar l’àrea metropolitana, a projectar-se a l’exterior, a ser la capital de Catalunya...». «Barcelona s’ha de saber projectar globalment des de les seves essències», ha assenyalat Maragall. «Aquest és un programa no per a 21 carrers, amb referència a les superilles, sinó per als 73 barris», ha dit Maragall.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys