Tribunals
La jutge cita com a testimonis diputats d’ERC per l’espionatge amb Pegasus
La magistrada crida a declarar Josep Maria Jové, Diana Riba i responsables de l’empresa OSY Technologies, del grup israelià NSO, que comercialitza el programa
La jutge que investiga l’espionatge amb Pegasus als mòbils dels diputats d’ERC Josep Maria Jové i Diana Riba ha citat com a testimonis els dos polítics per al pròxim 26 de maig. Segons han informat aquest dimarts fonts d’ERC, la titular del jutjat d’instrucció número 20 de Barcelona interrogarà els dos diputats sobre l’abast de l’atac als seus telèfons mòbils, mentre espera que el Govern desclassifiqui els documents oficials secrets relacionats amb la compra del ‘software’.
La magistrada ja ha ordenat altres diligències en relació amb les denúncies presentades per Jové, diputat d’ERC al Parlament, i l’eurodiputada del partit republicà Diana Riba. En concret, va acordar citar els responsables de l’empresa OSY Technologies, del grup israelià NSO, que comercialitza el programa Pegasus. La jutge ha reactivat la investigació sobre l’espionatge a Riba i Jové després que a mitjans de març l’Audiència de Barcelona estimés parcialment un recurs dels dos diputats d’ERC i li ordenés practicar algunes de les diligències que tots dos van demanar en la seva querella, entre aquestes la compareixença com a testimoni de la presidenta del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), Esperanza Casteleiro.
A principis de mes, la jutge va acordar expedir una exposició raonada al Consell de Ministres per demanar que el Govern desclassifiqui les informacions relatives a la compra o utilització del ‘software’ Pegasus per espiar els mòbils de Jové i Riba i, «posteriorment», sentir al jutjat la declaració de la presidenta del CNI.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Canvis a la UE ¿Conduir als 17 anys? DGT, experts i víctimes ho avalen però posen el focus en el tutor
- GP DE MALÀISIA Àlex s’afegeix a la festa dels Márquez amb el subcampionat del món
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
