Tribunals
La jutge cita com a testimonis diputats d’ERC per l’espionatge amb Pegasus
La magistrada crida a declarar Josep Maria Jové, Diana Riba i responsables de l’empresa OSY Technologies, del grup israelià NSO, que comercialitza el programa
La jutge que investiga l’espionatge amb Pegasus als mòbils dels diputats d’ERC Josep Maria Jové i Diana Riba ha citat com a testimonis els dos polítics per al pròxim 26 de maig. Segons han informat aquest dimarts fonts d’ERC, la titular del jutjat d’instrucció número 20 de Barcelona interrogarà els dos diputats sobre l’abast de l’atac als seus telèfons mòbils, mentre espera que el Govern desclassifiqui els documents oficials secrets relacionats amb la compra del ‘software’.
La magistrada ja ha ordenat altres diligències en relació amb les denúncies presentades per Jové, diputat d’ERC al Parlament, i l’eurodiputada del partit republicà Diana Riba. En concret, va acordar citar els responsables de l’empresa OSY Technologies, del grup israelià NSO, que comercialitza el programa Pegasus. La jutge ha reactivat la investigació sobre l’espionatge a Riba i Jové després que a mitjans de març l’Audiència de Barcelona estimés parcialment un recurs dels dos diputats d’ERC i li ordenés practicar algunes de les diligències que tots dos van demanar en la seva querella, entre aquestes la compareixença com a testimoni de la presidenta del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), Esperanza Casteleiro.
A principis de mes, la jutge va acordar expedir una exposició raonada al Consell de Ministres per demanar que el Govern desclassifiqui les informacions relatives a la compra o utilització del ‘software’ Pegasus per espiar els mòbils de Jové i Riba i, «posteriorment», sentir al jutjat la declaració de la presidenta del CNI.
- Barcelona-Vila-real (4-1) Lamine Yamal firma una obra d’art contra el Vila-real
- Guerra al Pròxim Orient Trump ha llançat l’atac contra l’Iran sense autorització del Congrés ni notificació formal a les Cambres
- Jove en primera persona Sandy Martos, activista: "El cinema pot allunyar la salut mental de l'estigmatització"
- Guerra dels EUA contra l’Iran Eurocontrol informa que 1.100 vols s’han vist afectats pel tancament d’espai aeri després de l’atac a l’Iran
- Deriva autoritària als EUA Reed Brody, exfiscal general de Nova York: «A Trump li agraden els dictadors perquè ell també vol ser un dictador»
