Manifestants
Tensió en protestes contra actes de Vox a Manresa i Vilafranca del Penedès
Arran, una organització juvenil vinculada a la CUP, ha encapçalat la protesta amb crits de «fora racistes i feixistes dels nostres barris»
Dos actes de Vox a Manresa i Vilafranca del Penedès amb la presència del portaveu del partit al Parlament català, Joan Garriga, han viscut aquest dissabte escenes de tensió i incidents per protestes convocades en contra seu per Arran, organització juvenil vinculada a la CUP.
Amb crits de «fora racistes i feixistes dels nostres barris» i «No passaran», diverses desenes de manifestants han protestat a Manresa per la presència de la carpa informativa de Vox, a la qual Garriga havia acudit per presentar els seus alcaldables a Manresa, Inma Cervilla, i Sant Vicenç de Castellet, Inma Mojarro.
«Davant el seu odi, el nostre amor per Catalunya i Espanya, el nostre compromís amb la legalitat i la convivència», ha declarat Joan Garriga, respecte a una protesta per a la qual s’ha desplegat un cordó policial de diversos agents de Mossos d’Esquadra.
Tot i que la protesta no ha anat a més, sí que s’ha produït en algun moment llançament d’ous i tomàquets, alguns dels quals han impactat a l’esquena del portaveu parlamentari de Vox, que ha intentat encarar-se als manifestants.
També hi ha hagut incidents en la carpa de Vox a Vilafranca del Penedès, on s’ha produït un enfrontament i agafades entre representants i militants de la formació i diversos manifestants d’Arran, que han intentat tombar sense èxit la carpa del partit.
Segons ha assegurat Vox en un comunicat, en aquest enfrontament ha resultat agredit el candidat de Santa Margarida i els Monjos, que ha hagut de ser traslladat a l’hospital per ser atès, segons el partit, que ha explicat que ha denunciat els fets a la policia.
- Automoció Seat no preveu reduir la plantilla per aconseguir objectius de rendibilitat
- Accident ferroviari La Comissió Europea evita assenyalar culpables en l’accident d’Adamuz
- Mercat laboral Saiz rebutja que la llei d’estrangeria prioritzi migrants qualificats
- Aerolínia en transformació Iberia planteja un ero voluntari per a 996 empleats, el 9% del personal
- Associació d’afectats. «Retre homenatge» Els familiars de les víctimes es manifestaran a Huelva
