Moció de censura
Tamames no preveu alteracions sobre el discurs filtrat: «Així m’entendran millor»
El president de Vox, Santiago Abascal, ha valorat la «valentia» del candidat de la seva moció per acceptar un «repte patriòtic» i assenyala els mitjans pel seu «assetjament»

L’economista Ramón Tamames, candidat de la moció de censura de Vox que es debatrà la setmana vinent al Congrés, ha afirmat que la versió del seu discurs que s’ha filtrat, publicada per ‘eldiario.es’, és «antiquada», però no preveu que hi hagi alteracions, tot i que sí que pot afegir «desenvolupaments de qüestions molt importants».
En roda de premsa al Congrés, no ha mostrat excessiva preocupació pel fet que s’hagi avançat el seu discurs i, parafrasejant Pío Baroja, ha comentat que així els altres s’ho podran llegir i hi haurà «més preparats» per «entendre millor» el seu missatge.
En qualsevol cas, ha deixat clar que ha anat preparant successives versions del seu discurs a mesura que pensa sobre els temes a tractar i que hi ha «moltes novetats» en l’esborrany definitiu que en el que s’ha publicat, incloses «algunes iniciatives» que, segons el seu parer, «poden ser atractives per a una sèrie de sectors de la població espanyola».
Per la seva banda, el president de Vox, Santiago Abascal, ha valorat la «valentia» de Tamames, per acceptar un «repte patriòtic» en un context mediàtic d’«assetjament» i en què l’objectiu és canviar el rumb d’Espanya.
Abascal ha comparegut al Congrés en una roda de premsa conjunta amb Tamames, candidat del seu partit a la presidència del Govern en la moció de censura contra Pedro Sánchez, i tots dos han parlat de «mostres de valentia» davant aquesta moció que es debatrà la setmana vinent.
Notícies relacionades«Creiem honradament que la figura del senyor Ramón Tamames pot representar tots els compatriotes que volen un canvi de rumb i amb el qual ens abracem perfectament», ha dit Abascal malgrat les diferències polítiques que puguin tenir entre ells.
Abascal ha incidit que al candidat se l’ha sotmès a un «escrutini» i «judici severíssim» sobre tota la seva vida «de gran producció política, acadèmica i intel·lectual».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig