Els comptes catalans
Sindicats i patronal celebren la ruptura de blocs i acompanyen el PSC per lluir els pressupostos
Foment i Pimec reclamen públicament la reducció de la pressió fiscal i topen amb el retret d’UGT i CCOO
Si una foto val més que mil paraules, la d’avui, dissenyada minuciosament per la sala de màquines del PSC, ho deia tot. Després de pactar els pressupostos amb el Govern, els socialistes s’han fet acompanyar per sindicats i patronals en una compareixença al Parlament per lluir la seva «responsabilitat» amb els comptes prèvia a la de la consellera d’Economia, Natàlia Mas, que donarà detall dels números que començaran a tramitar-se a la Cambra. Tots els actors han celebrat no només que Catalunya tingui nous pressuposats, sinó que aquests siguin possibles gràcies a un acord que suposa una ruptura de blocs entre independentistes i no independentistes.
La comitiva ha sigut encapçalada per la portaveu del PSC i negociadora dels comptes, Alícia Romero, en una compareixença que ve a ser la tornada als dos actes d’intent de pressió que va liderar el president Pere Aragonès també amb sindicats i patronals per intentar forçar el ‘sí’ dels socialistes. Abans, ha sigut el líder del PSC, Salvador Illa, que s’hi ha reunit a porta tancada. El secretari general d’UGT a Catalunya, Camil Ros, ha sigut el més clar a l’hora d’afirmar que la seva intenció no va ser mai la d’exercir «pressió» sobre el PSC, sinó la de facilitar els pressupostos.
I el seu homòleg de CCOO, Javier Pacheco, ha celebrat la «ruptura de blocs» i una nova etapa a Catalunya que, segons el seu parer, ha de passar per «acords entre diferents», un missatge polític que ha definit com a especialment «potent». A aquesta llança a favor d’aliances transversals s’ha afegit la presidenta del Tercer Sector, Francina Alsina, que ha afegit que espera que aquesta sigui la lògica que operi la resta de legislatura per posar fi a la dinàmica de «governs de curta durada».
Notícies relacionadesPerò la foto no ha estat exempta de discrepàncies públiques i notòries. Mentre que el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha aplaudit que s’impulsi la B-40, l’aeroport del Prat i el Hard Rock i ha aprofitat l’ocasió per demanar que s’obri la porta a reduir la pressió fiscal, petició que ha subscrit el president de Pimec, Antoni Cañete. Just en la línia contrària s’han pronunciat els sindicats, que han advocat per afrontar un model fiscal que suposi una eina per frenar la crisi inflacionària i serveixi per reduir l’«empobriment» de la ciutadania.
«Tots han estat empenyent perquè aquest acord sigui possible», ha presumit Romero, que s’ha limitat a fer d’amfitriona d’una fotografia que deixa molt clar el paper que a partir d’ara es continuaran disputant el PSC i ERC per representar la centralitat de la política catalana.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
