TRIBUNALS
L’Audiència deixa en llibertat els 22 migrants empresonats per l’avió pastera de l’aeroport de Palma
El tribunal acorda la seva sortida de la presó a petició de la Fiscalia però els prohibeix sortir de Mallorca i els retira el passaport
Han sigut detinguts al sortir de la presó per estar a Espanya de forma irregular
L’Audiència Provincial ha acordat aquest dimarts la posada en llibertat dels 22 migrants empresonats per l’avió pastera de Son Sant Joan. El tribunal de la secció primera ha pres aquesta decisió a petició de la Fiscalia i, com a mesura cautelar, prohibeix als acusats sortir de Mallorca i els retira el passaport per intentar evitar que marxin abans del judici. El ministeri públic reclama per a ells les condemnes de cinc anys de presó per un delicte de sedició. La majoria dels processats porten a la presó provisional més d’un any. Els 22 acusats han sigut detinguts per la Policia Nacional quan han abandonat el centre penitenciari al trobar-se a Espanya en situació irregular. A la tarda han sigut posats a disposició del jutjat de guàrdia i la Fiscalia sol·licitarà el seu trasllat a un Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de la Península.
La interlocutòria de l’Audiència, a què ha tingut accés ‘Diario de Mallorca’, del grup Prensa Ibérica, justifica aquesta decisió perquè «no es presenten ja les circumstàncies que van motivar que al seu dia es decretés el seu ingrés a la presó». Els magistrats estableixen l’obligació de tots els encausats de comparèixer davant el tribunal cada dilluns, advertint-los que en cas de no complir aquesta mesura podrà revocar-se la seva posada en llibertat.
Els 22 migrants estan acusats d’un delicte de sedició per la fuga massiva d’un avió que va aterrar d’emergència a Palma el 5 de novembre del 2021 per una greu malaltia d’un passatger, que segons es va demostrar després era simulada. Els acusats van aprofitar l’estada de l’aparell a Son Sant Joan per sortir a empentes de l’avió i fugir per les pistes per entrar a Espanya de forma irregular. En el procés judicial estan encausades dues persones més, residents a Mallorca, que els haurien donat suport en la seva fugida. A més, dos passatgers més que van aconseguir escapar segueixen en parador desconegut.
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Universitat d’Alacant Investigadors d’Alacant aconsegueixen detectar indicis d’Alzheimer en una conversa de només quatre minuts
- Art La Casa Natal de Dalí exposa un quadre inèdit que va regalar al seu amic, el fotògraf Meli, a canvi d’un retrat del seu casament
- Entrevista Montse Pascual, nova directora del Parc: "Treballarem per reforçar l’equilibri entre ús i conservació del cap de Creus"
- Familiars amb avis a la residència Font dels Capellans de Manresa denuncien deixadesa i mala gestió
