Pressupostos de la Generalitat
Jéssica Albiach al PSC i Junts: «En política ets el que aconsegueixes, no el que dius»
La líder parlamentària dels comuns insta les dues forces a accelerar les seves negociacions perquè els pressupostos entrin ja en vigor

Satisfacció sense cap ànim de dissimulació. Així va lluir la líder parlamentària d’En Comú Podem, Jéssica Albiach, després de firmar, amb tota la pompa, l’acord pel qual la seva força recolza el projecte de pressupostos del Govern. «En aquesta crisi calia dilucidar qui pagava el cost de la hiperinflació», va asseverar Albiach, «si els grans beneficis de les empreses o el sou dels treballadors. I hem establert les bases per redistribuir aquests costos entre els que més tenen», va sentenciar. Albiach, tot seguit, va encunyar una frase que pot ser entesa de diverses maneres. Una, com un dard als dos grans partits del Parlament, el PSC i Junts, que encara debaten si donen suport als comptes. En una arrencada molt de ‘realpolitik’, la líder dels comuns al Parlament va etzibar: «En política ets el que aconsegueixes, no el que dius».
De manera explícita, Albiach no es va referir a la qüestió, ja que «és feina del Govern aconseguir els suports que requereixi»; tot i que això sí, tant el PSC i Junts «hauran de mostrar quina voluntat tenen d’arribar a un acord», va dir abans de recordar que el contingut de l’acord es grava sobre pedra, tal com li ha garantit el mateix Pere Aragonès, i que les dues forces hauràn, ja, d’acceptar les noves bases dels pressupostos.
Així mateix, en la mateixa línia que la taula del Tercer Sector, els sindicats i les patronals va reclamar que s’«accelerin les negociacions», perquè el projecte de pressupostos entri el més aviat possible en vigor.
Política Catalunya Laura Vilagrà Govern En Comú Podem Pressupostos Generalitat de Catalunya Jéssica Albiach
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: aquestes són les zones sense àrea verda
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF