Òrgans caducats
Lesmes convoca un ple del CGPJ el 13, després del fracàs de les negociacions per renovar el TC
La reunió allunya de l’horitzó la seva anunciada dimissió davant la falta d’iniciativa per al relleu del CGPJ
Després de constatar el fracàs de la comissió negociadora per nomenar els magistrats del Tribunal Constitucional que corresponen al Consell General del Poder Judicial, el seu president, Carlos Lesmes, ha decidit seguir endavant amb el previst pel ple del 29 de setembre passat i ha acordat convocar-ne un d’extraordinari per a dijous vinent, dia 13, cosa que allunya l’horitzó de la seva anunciada dimissió fins a almenys aleshores.
El president del Poder Judicial i del Tribunal Suprem va ser informat aquest dimecres que els interlocutors designats pels vocals progressistes llançaven la tovallola al constatar la impossibilitat d’arribar a un acord amb els conservadors, que continuen mantenint no tenir candidats del Suprem per al TC. En el cas que s’hagués produït un acord, la reunió de tots els vocals s’hauria d’haver produït l’endemà per procedir a complir el mandat legal de nomenar els seus vocals al més aviat possible.
La convocatòria del ple compta amb un únic punt en l’ordre del dia: «avaluar els treballs portats a terme per la comissió negociadora i, en el seu cas, valorar possibles candidatures al Tribunal Constitucional». Serà llavors quan se sàpiguen si les noves vies obertes aquest mateix dimecres pels progressistes per procedir al relleu del TC han donat els seus fruits.
Convèncer-ne un
Notícies relacionadesEs tracta de mirar de convèncer algun dels vuit vocals que formaven el nucli dur del sector conservador perquè s’afegeixi als progressistes fins a arribar als 12 vots necessaris per arribar als tres cinquens.
Lesmes va anunciar que dimitiria al capdavant del Poder Judicial en l’acte d’obertura de l’any judicial si no veia un acostament entre el Govern i el principal partit de l’oposició per procedir a renovar el CGPJ, que acumula quatre anys de retard. No obstant, va matisar que abandonaria la seva responsabilitat una vegada «encarrilats» els nomenaments del TC que corresponen al Consell, circumstància que encara no s’ha produït.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
