‘EXTREMADURA, TIERRA DE OPORTUNIDADES’
Continua en directe ‘Extremadura, tierra de oportunidades’, amb Guillermo Fernández Vara
El diari de Prensa Ibérica reunirà destacades personalitats de la política i l’empresa dilluns vinent a Madrid
El president extremeny, Guillermo Fernández Vara, és protagonista en l’esdeveniment ‘Extremadura, tierra de oportunidades’ que organitza ‘El Periódico de España’, diari del mateix grup, Prensa Ibérica, que aquest diari, i que tindrà lloc dilluns vinent a l’hotel The Westin Palace de Madrid.
En una conjuntura marcada per la crisi inflacionària i els efectes de la guerra d’Ucraïna, el president de la Junta d’Extremadura compartirà les seves reflexions sobre el present i el futur de la regió davant una nombrosa representació de dirigents polítics i empresarials. L’acte, que els lectors podran seguir en directe a través de la web d’‘El Periódico de España’, a partir de les 9.30 hores, comptarà també amb la intervenció de Javier Moll, president de Prensa Ibérica. Gemma Robles, directora de la capçalera, entrevistarà Guillermo Fernández Vara amb la participació, a més, d’altres directors de diari del grup Prensa Ibérica.
Aquest acte és el primer d’una sèrie de trobades que ‘El Periódico de España’ preveu celebrar junt amb diferents presidents autonòmics a fi de prendre el pols als grans desafiaments que afronten en l’actualitat territoris com Extremadura.
La reactivació econòmica després del dur impacte de la pandèmia, l’aposta de la regió per les energies verdes, les perspectives de desenvolupament rural, els reptes logístics i de comunicació i l’agenda digital són només alguns dels assumptes que abordarà el president autonòmic en la trobada.
La seva ubicació geoestratègica entre Madrid i Lisboa converteixen Extremadura en una peça clau per al desenvolupament econòmic, logístic i de comunicacions del sud-oest d’Europa. El seu lideratge nacional en energia solar fotovoltaica –acapara la quarta part de tota la potència fotovoltaica instal·lada a Espanya– és reflex del dinamisme d’una comunitat autònoma que ha convertit la transformació cap a una economia verda en una de les seves prioritats estratègiques.
Notícies relacionadesL’aposta per l’energia ha fet que Extremadura allotgi el nou Centre Ibèric d’Investigació en Emmagatzemament Energètic, destinat a l’estudi de tecnologies verdes, i al desembarcament de Phi4tech amb dues factories estratègiques per a la producció de bateries de cotxes elèctrics, que es nodriran de les prospeccions mineres de liti i níquel a la comunitat autònoma.
El grup matriu d’‘El Periódico de España’, Prensa Ibérica, compta amb dues capçaleres a la regió, ‘El Periódico de Extremadura’ i ‘La Crónica de Badajoz’. Edita a més ‘Crónicas locales’ en municipis com Plasència, Almendralejo i Tajo-Salor, i ha llançat recentment ‘La Crónica de la Nueva Ciudad’, diari gratuït setmanal per a les localitats extremenyes de Don Benito i Villanueva de la Serena, immerses en un procés d’integració.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
