Afganistan:
Els talibans dispersen a trets una manifestació de dones a Kabul
Els talibans han dispersat a empentes i trets a l’aire aquest dissabte una manifestació de desenes de dones que marxaven pels carrers de la capital afganesa, Kabul, al crit de «Menjar, treball i llibertat».
«Estem atrapades en una farmàcia, ens han tancat aquí», ha lamentat una de les participants en un vídeo verificat per l’agència de notícies DPA.
Algunes de les manifestants han resultat ferides durant la repressió talibana de la marxa, segons l’oenagé Afghan Peace Watch en el seu compte de Twitter.
La protesta havia sigut convocada amb motiu de la proximitat del primer aniversari de la reconquesta talibana del país, que va culminar el 15 d’agost del 2021 amb la caiguda de la capital.
Des d’aleshores, els talibans han sigut acusats de restringir les llibertats polítiques i els drets humans arreu del país i de protagonitzar una campanya d’opressió i discriminació cap a les minories i les poblacions vulnerables.
Els fonamentalistes han respost amb violència a totes les manifestacions protagonitzades per grups de dones des que han tornat al poder, com per exemple la que es va organitzar al maig per denunciar el tancament de les escoles de secundària a les nenes del país centreasiàtic.
- Conflicte del Pròxim Orient ¿Per què el que va fracassar a Gaza hauria de funcionar a l’Iran? Els EUA i Israel rebaixen les expectatives sobre el canvi de règim
- Entendre-hi més L’aliança amb els Estats Units passa factura a les països del Golf
- Guerra a l’Orient Mitjà Defensa canvia d’emplaçament els militars espanyols enviats a l’Iraq per posar-los fora de perill
- Guerra a l’Iran ¿Està la UE preparada per a una nova onada migratòria de l’Orient Mitjà?
- Els comptes del 2026 El Govern i ERC entren en la fase decisiva per salvar els pressupostos
