Balanç del curs polític del president
Aragonès demana suport a comuns i la CUP per a uns pressupostos antiinflacionistes
El president torna a pressionar el Govern espanyol perquè concreti mesures de desjudicialització del conflicte
Fa un balanç positiu de l’acció de la Generalitat: «Estem fent bé les coses»

El president Pere Aragonès ha fet un balanç positiu del curs polític després de l’última reunió del Govern abans del període vacacional. Aragonès, en una roda de premsa al Palau de la Generalitat, ha anunciat que els Pressupostos del 2023 inclouran mesures antiinflacionistes, per això ha demanat el suport a aquests comptes dels partits que van votar la seva investidura, és a dir, la CUP, i els que van recolzar els vigents Pressupostos, és a dir, els comuns.
En un balanç d’autoafirmació de l’acció del Govern, en què ha assegurat que l’Executiu està «fent bé les coses», el president ha demanat abandonar discursos «derrotistes» i «batalletes» i ha assegurat que l’economia catalana té potencialitat per afrontar el futur. I ha assegurat que al setembre hi haurà un impuls en les transformacions verda, feminista, democràtica i social que promet el pacte de Govern.
Pressió a Sánchez
Notícies relacionadesD’altra banda, el president ha reiterat la pressió al Govern per a l’anomenada desjudicialització del procés: «Aquesta desjudicialització s’ha de concretar i es concretarà [en l’últim tram de l’any], serà la manera de constatar si la voluntat real del Govern és de posar fi a la repressió». «Abans de final d’any hi ha d’haver canvis legislatius, acords determinats en el procés de desjudicialització, convençuts que les majories per fer aquests canvis existeixen, fa falta voluntat política, treball discret i voluntat d’acord», ha insistit. I ha admès que els primers acords de la taula de diàleg són provisionals i «de pas», però ha remarcat que l’objectiu final és «l’amnistia i l’autodeterminació». «Mentre la ciutadania no pugui votar, el conflicte continuarà».
«Que posin les urnes»
En resposta a la posició del president del Govern, Pedro Sánchez, que ha afirmat que el sobiranisme va a la baixa gràcies a la taula de diàleg, Aragonès ha afirmat: «Si el president està tan segur que la taula minimitza l’independentisme, que posi les urnes, si tan segurs estan que guanyaran, que posin les urnes, si no les posen és que saben que no guanyaran», l’ha desafiat el líder d’ERC.
Govern Crisi ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Taula de diàleg sobre Catalunya Laura Borràs Pere Aragonès Junts per Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"