Conflicte entre països
Albares diu que Algèria viola els acords amb la UE
El ministre espanyol ha viatjat a Brussel·les a la recerca de suport per a Espanya
El ministre espanyol d’Exteriors, José Manuel Albares, ha assegurat aquest divendres després de reunir-se amb la Comissió Europea a Brussel·les que la decisió «unilateral» d’Algèria de congelar les relacions comercials amb Espanya «viola l’acord d’associació» d’aquest país amb la Unió Europea (UE).
«La mesura unilateral viola l’acord d’associació entre la UE i aquest país i, per tant, tot i que va dirigida a Espanya, afecta el mercat únic, les relacions econòmiques i comercials d’Algèria» amb la Unió Europea, ha declarat Albares després de reunir-se amb el vicepresident de la Comissió Europea responsable de política comercial comunitària, Valdis Dombrovskis.
Prèviament, Dombrovskis i l’alt representant per a la Política Exterior de la UE, Josep Borrell, han dit en un comunicat que la Comissió segueix la crisi amb «summa preocupació» i analitza les instruccions d’Alger a «les institucions financeres per aturar les transaccions entre tots dos països, que a primera vista sembla que violen l’Acord d’Associació UE-Algèria».
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes