Votació salvada per Bildu
Bolaños prega salvar el decret anticrisi: «Això no va del Govern, sinó dels ciutadans»
El ministre Bolaños resumeix les mesures compreses en el pla de resposta a la guerra d’Ucraïna, «el més ambiciós d’Europa»
El Govern estava condemnat a passar aquest dijous un dels moments més complicats de la legislatura. Una cosa que era impensable fa menys d’un mes, quan Pedro Sánchez va exposar al Congrés el pla nacional de resposta a les conseqüències de la guerra a Ucraïna, però Pegasus ho ha contaminat tot. I pràcticament fins a l’arrencada del ple a la Cambra baixa ha estat patint per tirar-lo endavant. Tant els grups més clarament en l’oposició com els socis habituals volien passar la factura a l’Executiu. Per diferents raons. Però la suma aproximava Pedro Sánchez a l’abisme. Només el vot favorable dels cinc diputats de Bildu, anunciat aquest dijous a les 9.30 per la seva portaveu, Mertxe Aizpurua, ha permès respirar al bipartit.
Conscient que s’havien creuat altres factors en el debat al Congrés sobre la convalidació del reial decret llei anticrisi, el titular de la Presidència, Félix Bolaños, ha vertebrat la seva defensa a la tribuna apel·lant a l’impacte immediat que tindria en la vida dels espanyols si el text decaigués. «La votació d’avui [per aquest dijous] no va del Govern, sinó dels ciutadans que els van donar el seu vot; d’això va la votació d’avui. I lamento dir que els qui votin que no estan perjudicant els ciutadans amb l’única finalitat de danyar el Govern, quan els han votat per fer la vida més fàcil a les persones. Aquesta és la finalitat del reial decret llei», ha assegurat l’home fort de l’Executiu.
Catalangate Guerra Rússia - Ucraïna EH Bildu Unides Podem Margarita Robles Fernández Congrés PP - Partit Popular PSOE Govern Pedro Sánchez Ucraïna Espionatge Félix Bolaños García Teruel Existe Vox
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Comunitat Valenciana El PP nomena Mazón portaveu d’una comissió de les Corts que no es reuneix amb un extra de 8.879 euros a l’any
- Pel·lícules Les estrenes en plataformes de desembre: Michelle Pfeiffer, Kate Winslet i Santiago Segura tornen per Nadal
- Indústria càrnia Catalunya es juga fins a 1.000 milions d’euros amb la crisi de la pesta porcina
- ACTUALITAT BLAUGRANA Lamine Yamal no tem la fama: «M’agrada ser una estrella, mai he sentit la pressió»
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La política del soroll
