Precandidatura per al 2030
La consulta sobre els Jocs Olímpics se celebrarà a principis d’estiu
El Govern manté fora de l’àmbit de vot el Solsonès i el Berguedà, malgrat les protestes en aquestes comarques

El Govern ha aprovat aquest dimarts la modificació, via decret, de la llei de consultes populars a fi que el president, Pere Aragonès, tingui ara la base legal precisa per convocar a les urnes sobre una qüestió concreta només una part de Catalunya, i no com fins ara, que l’àmbit d’actuació s’obligava que fos la totalitat del territori. Segons la portaveu de l’Executiu, Patrícia Plaja, el Govern començarà a preparar la consulta tan bon punt el decret surti publicat en el DOGC. Això fa que el dia del vot es prevegi «per a principis d’estiu», és a dir, pels volts del 21 de juny.
Plaja va reiterar que el Govern no ha canviat l’àmbit de la consulta, i que inclou només les comarques de la vegueria de l’Alt Pirineu-Aran. Una decisió que ha sigut seriosament contestada pel Solsonès i el Berguedà, que se senten ofesos perquè part d’algunes estacions d’esquí són al seu territori. Sobre la pregunta de la consulta, que durarà un dia, la portaveu va asseverar que seria «clara i directa i amb possible resposta Sí/No».
Això sí, l’Executiu ha ampliat la taula territorial sobre els Jocs Olímpics. Així, als representants del Govern, de la vegueria de l’Alt Pirineu-Aran, i les comarques del Solsonès i Berguedà i l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres, s’hi afegiran els alcaldes de Viella, Ripoll, Solsona, Pont de Suert, també entre d’altres, i aquells regidors de les localitats que, segons la memòria tècnica de la candidatura, siguin subseus dels Jocs Olímpics.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Temporal Neu a Barcelona: aquestes són les zones on està nevant
- INJÚRIES I CALÚMNIES L’exactriu porno Amarna Miller demana 280.000 euros d’indemnització a Irene Montero
- En un local de copes Una jutge de Barcelona ordena readmetre una cambrera que es va negar a treballar en sostenidors i culots
- Protesta laboral Convocada una vaga a botigues d’Inditex el dissabte 11 de febrer a tot Espanya
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 8 de febrer del 2023
- Sortejos Euromilions: resultats del sorteig del dimarts 7 de febrer del 2023
- Programació El Teatre Maldà acollirà els espectacles musicals ‘Sant Pere el Farsant’ i ‘Guillermotta’
- Sortejos Sorteig Bonoloto del dimarts 7 de febrer del 2023
- Queixes dels grups Enrenou a l’Ajuntament de Barcelona per tenir contractat un presumpte supremacista rus