Guerra a Ucraïna
El PP exigeix que Podem surti ja del Govern per la seva posició sobre Ucraïna
Els populars insisteixen que Espanya ha de tenir una sola posició internacional i afirmen que a Podem «li importen més les butaques del Consell de Ministres que la pau a Ucraïna»
El PP considera que les ministres d’Unides Podem que qüestionen la posició del Governen la invasió d’Ucraïna per part de Rússia (i, en concret, l’enviament directe d’armes) han d’abandonar ja l’Executiu. «Davant aquestes posicions que no estan disposades a defensar l’OTAN i el marc d’actuació de la UE, convidem Sánchez que tregui Podem del Govern», va afirmar la coordinadora general del partit, Cuca Gamarra, aquest dilluns des de la seu nacional del carrer Génova, tal com recull ‘El Periódico de España’.
El president del comitè organitzador del congrés extraordinari de l’abril, Esteban González Pons, no va dubtar a anar més enllà afirmant que el que queda clar amb la postura de Podem és «que li importen més les butaques del Consell de Ministres que la pau a Ucraïna», després que la portaveu, Isa Serra, hagi rebaixat el to aquest dilluns. Si Ione Belarra i Irene Montero van afirmar aquest cap de setmana que aniran fins al final en la defensa de la seva postura, «costi el que costi», va arribar a dir la titular d’Igualtat, Serra va recular en part.
Notícies relacionades«Si la pregunta és si hem anomenat el PSOE ‘partit de guerra’, la resposta és ‘no’. Som en temps molt difícils i Sánchez sap que compta amb el nostre recolzament, encara que pensem coses diferents, encara que no pensem en tot igual», va acabar la dirigent morada.
Un «pas enrere» en paraules de González Pons que el PP veu insuficient. «Quan parlem de Belarra no s’ha d’oblidar que parlem d’una part del Govern d’Espanya i no podem permetre que hi hagi un discurs que defensa no fer res, que no assenyala a l’assassí i que manté una actitud que ajuda Putin. El Govern ha de tenir una sola política en l’àmbit de la UE», va recalcar Gamarra.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- Protesta del sector La vaga del taxi redobla la pressió perquè s’aprovi la ‘llei anti Uber’
- Tribunals Detinguda per ordre de l’Audiència Nacional l’exmilitant socialista Leire Díez
- Figura influent Robe Iniesta, poeta salvatge i l’ai al cor que va revolucionar el rock en castellà al capdavant d’Extremoduro
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- Radiografia de l’educació superior Navarra, Madrid i Catalunya tenen les universitats públiques més cares
- SANCIONAT A EUROPA Flick gestiona amb tacte les «petites decepcions» de Lamine Yamal
