Òrgan estatutari
La comissió bilateral Estat-Generalitat es reunirà, finalment, el 18 de febrer

La comissió bilateral entre l’Estat i la Generalitat, l’òrgan estatutari que aborda el compliment de la Carta autonòmica, així com els possibles traspassos de competències, se celebrarà, finalment, el 18 de febrer a Barcelona. El conclave acumula ja diverses setmanes de retard, en un calendari que va saltar pels aires amb la convocatòria anticipada de les eleccions a Castella i Lleó, previstes per diumenge vinent, dia 13.
Aclarit el panorama, serà la setmana següent quan les dues administracions abordin els assumptes competencials i de traspassos. Fins i tot queda sense data la taula de diàleg i negociació pel conflicte català. I és que si la contesa electoral ja va fer que el Govern espanyol retardés un òrgan plenament constitucional, per allò que qualsevol diàleg amb Catalunya aixeca suspicàcies en alguns sectors de la resta de l’Estat, encara més amb un fòrum en què la part catalana acudeix amb la doble reivindicació d’amnistia i autodeterminació. Peticions, totes dues, que, segons el Govern central, especialment la part del PSOE, superen la Constitució. L’anterior reunió de la comissió bilateral va tenir lloc l’agost de l’any passat.
Conferència de Presidents Isabel Rodríguez García Canàries Govern Consell de Ministres PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Generalitat Govern Pedro Sánchez Taula de diàleg sobre Catalunya Pere Aragonès Reforma laboral
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»