Votació en el Congrés
JxCat diu que la reforma laboral «exclou el 99,8% del teixit empresarial català»
El PDECat hi votarà a favor perquè el text «és fruit del diàleg»

zentauroepp46960432 miriam nogueras190214122241 /
La portaveu de JxCat en el Congrés, Míriam Nogueras, ha assegurat que el seu partit rebutja la reforma laboral perquè «exclou al 99,8% del teixit empresarial català», el que té com a marc de treball la petita o la mitjana empresa.
«Han pactat un pedaç amb els de sempre i des de dalt. És un diàleg entre la CEOE i els sindicats espanyols. No podem donar per bo un diàleg que inclou la majoria dels treballadors catalans», ha assegurat Nogueras en representació dels quatre diputats del seu grup.
Notícies relacionadesEls quatre que van començar amb ella però ja no ho són, perquè es van mantenir en el PDECat i van formar grup propi, recolzen, no obstant, la reforma laboral. El diputat Ferran Bel ha remarcat la importància que el decret sigui «fruit d’un diàleg entre patronal i sindicats», i ha recordat que CiU ja va votar a favor de la reforma del PP del 2012.
I ha comparat aquesta postura «pragmàtica» amb la dels partits que votaran en contra del text. «Mentre els sindicats i els empresaris fan un esforç de consens per pactar una reforma laboral realista i factible, alguns de vostès fan un esforç per avançar per la dreta la patronal, i d’altres els sindicats per l’esquerra», ha afirmat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig