Consell de Ministres
Bolaños: «Votar en contra de la reforma laboral és votar a favor de la reforma de 2012 imposada pel PP»
El PSOE insisteix en la seva voluntat de convalidar la reforma laboral sense canvis
Aquest dimarts el ministre de la Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, Félix Bolaños, ha advertit que «votar en contra de la reforma laboral és votar a favor de la reforma del 2012», que va ser una reforma «brutal» contra els treballadors, «imposada, unilateral i absolutament desequilibrada», ha afirmat.
En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Bolaños ha defensat les bondats de la reforma laboral i ha assegurat que «li costa creure que formacions polítiques progressistes» i partits amb «sentit d’Estat, sentit de la responsabilitat i sentit comú» s’oposin a una norma que és bona per a treballadors i empreses i que a més ha sigut pactada entre sindicats i empresaris, els protagonistes de les relacions laborals.
El ministre ha afirmat que el Govern tindrà contactes amb totes les formacions polítiques per tirar endavant la reforma laboral, començant pels seus socis parlamentaris.
Notícies relacionades«És una reforma equilibrada [...] És una llei absolutament positiva, que a més és fruit del diàleg entre els agents socials, que són els protagonistes de les relacions laborals. És una norma a què s’han de sumar de manera natural la gran majoria dels grups i qui no s’hi sumi haurà d’explicar per què no se suma a una norma que millora la situació dels treballadors i de les empreses», ha afirmat.
Precisament, el portaveu del PSOE al Congrés dels Diputats, Héctor Gómez, ha dit que el Govern parlarà amb tots els grups parlamentaris amb la voluntat d’aconseguir un recolzament «majoritari» per convalidar la reforma laboral sense canvis, tal com va ser pactada amb la patronal i els sindicats. «Si hem sigut capaços d’arribar a un acord amb sindicats, amb empreses, el que hem de fer al Congrés dels Diputats és recolzar-lo perquè és un avenç notable, és un avenç a la modernització de les relacions laborals al nostre país, no podem seguir ancorats en [la reforma laboral del PP del] 2012 amb deficiències».
Héctor Gómez Hernández EH Bildu Unides Podem Consell de Ministres Congrés PP - Partit Popular PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Pedro Sánchez Mariano Rajoy Félix Bolaños García Yolanda Díaz Pérez Reforma laboral
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"