Acords del Consell Executiu
El Govern es felicita per la tornada al col·le el dia 10
L’Executiu reitera la seva defensa del català, l’escola i la cohesió social en una declaració a instàncies d’Aragonès
La Generalitat espera reunir la taula de diàleg amb el Govern central «a principis d’any»
Rueda de prensa de la portavoz del Govern de Cataluña, Patrícia Plaja, tras el Consell Executiu /
El Govern ha saludat positivament el retorn de tots els alumnes amb normalitat a les aules el dia 10, acordada pel Govern central amb el consens de totes les autonomies. La portaveu de l’Executiu, Patricia Plaja, ha remarcat que els centres escolars són «entorns segurs» i ha considerat que la tornada a les escoles el dia 10 és una notícia que va en la línia del plantejat per la Generalitat.
D’altra banda, el Govern, a petició del president Pere Aragonès, ha aprovat una declaració de suport al català, les escoles i la cohesió social en què es mostra el suport i la protecció jurídica de la Generalitat als docents davant «qualsevol atac» que puguin patir. El Govern apunta que continuarà exigint responsabilitats als que ataquin col·lectius o persones individuals «pel simple fet de defensar l’ús del català». El Govern insisteix en la seva defensa de l’escola catalana com un «model d’èxit basat en la no discriminació lingüística de l’alumnat». Es tracta de donar format institucional al que «ja és una prioritat» de l’Executiu, ha admès Plaja sobre l’abast d’aquesta declaració.
Sobre la taula de diàleg i la pròxima reunió d’aquest organisme bilateral per abordar el conflicte sobiranista, la portaveu ha afirmat que «encara no està tancada la data», però ha insistit que la previsió és que es produeixi «a principis d’any».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
