Euskadi
L’Ertzaintza tindrà per primer cop una dona al capdavant
La bilbaïna Victoria Landa Moñux serà la primera dona que ocupi el càrrec de directora de la policia autonòmica basca
El Govern Basc aprovarà aquest dimarts el nomenament de Victoria Landa Moñux com a directora de l’Ertzaintza, la primera dona que ocupa aquest càrrec en la història de la policia autonòmica.
Victoria Landa Moñux, nascuda el 1962 a Bilbao, va ingressar a l’Ertzaintza el 14 de novembre de 1983. Forma part de la tercera promoció i és l’única dona de la policia basca que exerceix d’intendent, la màxima responsabilitat en l’escalafó del cos policial.
Notícies relacionadesAccedeix a la direcció de l’Ertzaintza des del seu actual lloc de màxima responsable de la comissaria de Vitòria, on va arribar el 2017. A més ha ocupat diverses direccions policials, com la territorial de Protecció Ciutadana de Biscaia, i altres càrrecs com el de comissària de la unitat d’Afers Interns.
Landa substituirà Rodrigo Gartzia al capdavant de l’Ertzaintza després del nomenament d’aquest com a nou viceconseller de Seguretat.
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Sánchez agita el debat de les pensions amb ajudes a les dones
- per terra i aire Vídeo de com un gos policia deté un lladre de cotxes a Califòrnia
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
